اسکای نیوز عربی گزارش داد، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاهره از نزدیک و با توجه ویژه‌ای تحولات کنونی سودان که لحظه‌ای تعیین کننده در تاریخ جدید است، دنبال می‌کند.

مصر در این بیانیه بر حمایت کاملش از ملت سودان و اراده آزادشان در تعیین آینده کشور خود تاکید کرد.

مصر حمایت خود را از گزینه‌های ملت سودان و اراده آزاد آنها برای ساختن آینده کشور خود و آنچه که ملت سودان در مورد آن در این مرحله مهم توافق می‌کند، اعلام کرد که این امر با تکیه بر موضع ثابت مصر  در احترام گذاشتن به حاکمیت سودان و تصمیم ملی این کشور است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه تونس نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به تحقق انتقال مسالمت‌آمیز قدرت که پاسخگوی خواسته‌های مشروع ملت سوادن برای برخورداری از آزادی، دموکراسی و رشد و توسعه باشد، ابراز امیدواری کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: تونس با توجه، تحولات اوضاع سودان را دنبال می‌کند و ما اطمینان داریم که ملت سودان با تمامی قدرت این مرحله را پشت سر می‌گذارد.

از سوی دیگر، بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به رخدادهای کنونی سودان و برکناری عمرالبشیر و بازداشت وی واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: بحرین با توجه بسیار تحولات کنونی که سودان شاهد آن است، دنبال می‌کند.

بحرین بر حمایت خود از سودان و حفاظت از حاکمیت، امنیت، ثبات و  هر آنچه که منفعت ملت سودان را در بر داشته باشد، تاکید کرد.

بحرین نسبت به این امر ابراز امیدواری کرد که این مرحله با آگاهی ملت سودان پشت سر گذاشته شود و همچنین مطالبات ملت سودان درخصوص امنیت، ثبات و رشد و توسعه محقق شود.

 از سوی دیگر، قطر نیز نسبت به تحولات کنونی سودان واکنش نشان داد.

قطر اعلام کرد که اطمینان دارد ملت سودان با توانایی خود برای شکل‌گیری سودانی باثبات و شکوفا، این مرحله را پشت سر می‌گذارد.

قطر از تمامی قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواست تا از وحدت و انسجام سودان حمایت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.