بر اساس‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌ هوشمند تردد شمار برخط‌، ‌در حال حاضر غیر از محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده، سایر محورهاباز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد.‌

کل تردد ثبت ‌شده در شبانه‌روز گذشته براساس‌ آخرین اطلاعات از رصد ۲ هزار و ۲۷۳ دستگاه ترددشمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل ۴.۹ درصد افزایش‌ نشان می‌دهد.

در شبانه‌روز گذشته، بیشترین تردد به ترتیب در آزادراه‌های قزوین - کرج، کرج - تهران و کرج - قزوین به ثبت رسید.

در همین مدت، سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۴.۱ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۳ تا ۴ صورت پذیرفت؛ هموطنان ‌با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.‌

 پرترددترین جاده‌های کشور

آزادراه قزوین-کرج،‌ آزادراه‌ ‌کرج‌-تهران، آزادراه کرج-قزوین،‌ آزادراه تهران-کرج،‌ آزادراه‌ قم-تهران، آزادراه ساوه - تهران، آزادراه تهران-کرج، محور پاکدشت-تهران، آزادراه تهران-ساوه و جاده تهران-شهریار، محور شهریار-تهران و محور تهران-پاکدشت‌ ‌در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته‌اند.

محدودیت‌ ترافیکی پایان هفته در محورهای منتهی به شمال‌

‌تردد موتورسیکلت تا ساعت ۶ فردا (شنبه) از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است؛ تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

‌در محور کندوان تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ امروز (جمعه) از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ امروز، از مرزن‌آباد به سمت کرج به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

‌در محور کندوان‌ تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج - چالوس و بالعکس کماکان ممنوع ‌است.

در محور هراز تردد تریلرها کماکان ممنوع است و تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ امروز، ‌از محور هراز ممنوع ‌است.

ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی:

طبق این گزارش، محورهای رامیان- اولنگ- شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، محور فرعی شمشک - دیزین در استان‌های البرز و تهران، محور پونل - خلخال در استان گیلان و محور سی‌سخت - پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد بسته است.

تردد از محور گنج‌نامه - تویسرکان در استان همدان، محور سروآباد - پاوه در استان کردستان، محور وازک - بلده در استان مازندران و محور قدیم بستان - چذابه در استان خوزستان میسر نیست.

محور آق‌قلا- اینچه برون، آق‌قلا- عطاآباد، گمیشان- آق‌قلا، بندر ترکمن- سه‌راهی یساقی، گنبد - کلاله و گمیشان - خواجه نفس در استان گلستان و محور دیباج - گلوگاه در استان مازندران هنوز به دلیل سیل بازگشایی نشده است.

امکان تردد در محور قدیم خرم‌آباد - پل‌دختر، محور کوهدشت - گراب، خرم‌آباد- کوهدشت، الشتر- پیرانشهر، الیگودرز - شول‌آباد، خرم‌آباد - بروجرد و برعکس در استان لرستان وجود ندارد.

محور چاشم - خطیرکوه و طرود - معلمان در استان سمنان، محور آزادشهر - شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، محور اهرم - فراشبند در استان بوشهر، محور یاسوج - شیراز در استان کهگیلویه و بویراحمد، محور کرج - چالوس و برعکس در استان‌های البرز و مازندران و تهران - آمل (هراز) و برعکس در استان‌های تهران و مازندران به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

همچنین محورهای ایلام - مهران، دره شهر - پل‌دختر، گنبد پیر رحمان - سه‌راهی بانرحمان، سرابله - پل سیمره و کمربندی دهلران در استان ایلام، محور حمیل - ایلام در استان کرمانشاه و محور اراک - فرمهین در استان مرکزی بسته است.

محورهای خسرج - حمیدیه، شوش - فکه، اندیکا- تاراز و محور کمربندی بستان در استان خوزستان و محورهای زنجان - تهم - چورزق و دندی - تکاب در استان زنجان و محور قهاوند - کمیجان در استان همدان با محدودیت تردد روبروست.

محورهای فشم (محدوده پل فلزی) و کن - امامزاده داود در استان تهران و محور نجم‌آباد - اشتهارد در استان البرز نیز به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی بسته است.

ممنوعیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای:

آزادراه تبریز- زنجان در استان آذربایجان شرقی تا ۲۵ تیر ۹۸، از ساعت ۸ تا ۲۰ به‌ دلیل اجرای عملیات احداث پل خط راه‌آهن، کیلومتر ۹۰۰+۴۲ تا ۵۰۰+۴۳، یک لاین از محور به‌صورت مقطعی مسدود بوده و تردد با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

محور قاین- بیرجند (محدوده سه‌راهی جاده روستای خشک)، در استان خراسان رضوی تا ۳۰ مرداد ۹۸، از ساعت ۶ تا ۱۹، به‌ دلیل اجرای عملیات تقاطع غیر هم‌سطح سه‌راهی خشک، کیلومتر ۷ تا ۹، محدوده اجرای عملیات مسدود بوده و تردد از کنارگذر احداثی با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

محور نیشابور- سبزوار و بالعکس در استان خراسان رضوی تا ۳۱ فروردین از ساعت ۹ تا ۱۶ به‌ دلیل اجرای عملیات تعمیر لوپ سنسور تردد شماری، کیلومتر ۵۳۰+۸ تا ۹۳۰+۸ تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

محور حکم‌آباد- انداده در استان خراسان رضوی تا ۲۴ تیر از ساعت ۷ تا ۱۹ به‌ دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت و لکه‌گیری هندسی، کیلومتر ۰۰+۰ تا ۵۰۰+۳۷، تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

محور سبزوار - بردسکن در استان خراسان رضوی، تا ۲۴ تیر از ساعت ۷ تا ۱۹، به‌ دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت و لکه‌گیری هندسی، کیلومتر ۰۰+۰ تا ۰۰+۵، تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

محور سبزوار - دوغایی در استان خراسان رضوی تا ۲۴ تیر، از ساعت ۷ تا ۱۹، به‌ دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت و لکه‌گیری هندسی، کیلومتر ۸۰۰+۹ تا ۵۰۰+۲۲، تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

محور تقاطع سبزوار - حکم‌آباد - اسفراین در استان خراسان رضوی تا ۲۴ تیر ۹۸، ساعت ۷ تا ۱۹، به‌ دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت و لکه‌گیری هندسی، کیلومتر ۵۰۰+۳۷ تا ۶۰۰+۳۹، تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

محور امیدیه - جایزان (میانکوه) در استان خوزستان، از ۱۹ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت به‌صورت ۲۴ ساعته به‌ دلیل اجرای عملیات تعمیرات فوری و ترمیم روسازی، کیلومتر ۳ تا ۲۰، محدوده اجرای عملیات مسدود بوده و تردد از محور جایگزین امیدیه - آغاجاری - چم نظامی - جایزان و بالعکس، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

محور آزادراه اهواز - سربندر در استان خوزستان تا ۲۴ اردیبهشت ۹۸، به‌صورت ۲۴ ساعته به‌ دلیل اجرای عملیات نصب سامانه توزین در حال حرکت، کیلومتر ۰ تا ۵۰۰+۱، تردد هم‌زمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

آزادراه زنجان - قزوین در استان زنجان تا ۲۰ شهریور، روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷ تا ۱۹ به غیر از روزهای جمعه، ایام تعطیلات رسمی و روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی بلوک مفصلی در رفوژ میانی، کیلومتر ۱۰۵ تا ۴۰، تردد هم‌زمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

محور کمربندی سمنان (غرب به شرق)، در استان سمنان تا ۲۸ فروردین به‌صورت ۲۴ ساعته به‌ دلیل اجرای عملیات ایمنی راه (نیروجرسی های مفصلی) برای ایمن‌سازی سامانه توزین در حال حرکت، کیلومتر ۹ تا ۱۰، یک لاین از محور در محدوده اجرای عملیات مسدود و تردد هم‌زمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

محور بردسیر - باغین، در استان کرمان تا ۶ اردیبهشت به‌صورت ۲۴ ساعته، به‌ دلیل اجرای عملیات نصب سامانه توزین در حال حرکت WIM، کیلومتر ۲۰۰+۳۸ تا ۷۰۰+۳۹، محور فوق در محدوده اجرای عملیات مسدود بوده و تردد از لاین مجاور، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

هم‌وطنان می‌توانند برای دریافت آخرین وضعیت راه‌های کشور عدد ۱۴۱ را به شماره ۱۰۰۰۱۴۱ پیامک کنند و یا با شماره‌ تلفن‌های ۱۴۱ و ۸۸۹۲۵۲۵۲ تماس بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.