حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه مشهد، با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه گفت:‌ میلاد امام حسین (ع) از ابتدای انقلاب، از سوی امام خمینی روز پاسدار نامیده شد. علت اینکه امام بزرگوار، روز سوم شعبان را روز پاسدار نامگذاری کردند به خاطر دو ویژگی حضرت سیدالشهدا (ع) است و امام به قشر پاسدار این خط را دادند که این مسئله در زندگی شخصی پاسداران و هم دورنمای سپاه وجود داشته باشد.

در منطق انقلابی حضرت سیدالشهدا (ع) موازنه قدرت وجود نداشت

وی با بیان اینکه در منطق انقلابی حضرت سیدالشهدا (ع) موازنه قدرت وجود نداشت، اظهار داشت: در صحنه عاشورا، ۱۲۰ هزار نفر در برابر ۱۲۰ نفر وجود داشت. ایشان موازنه قدرت را رعایت نکرد که یک نفر در مقابل هزاران نفر مقابله کند. در تقابل با دشمن و در خط دفاع از اسلام و انقلاب، به هیچ وجه توانمندی دشمن از نظر تجهیزات، امکانات و عِده و عُده نباید مدنظر باشد و سپاهیان و پاسداران باید جلو بروند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ویژگی دیگری که در قاموس زندگی سیدالشهدا (ع) وجود داشت، مرزنشناسی ایثار بود، تصریح کرد: در مقام ایثار تا کجا باید حرکت کرد؟ تنها با دادن جان و مال کافی است؟ تنها در طول زندگی خطرپذیری کافی است؟ باید تا آنجا رفت که در مرزنشناسی ایثار حضرت سیدالشهدا (ع) رفت به گونه‌ای که فرزند شیرخوارش را روی دست آورد.

 

امروز دشمن از موشک‌های سپاه اظهار عجز و ترس می‌کند

علم‌الهدی با بیان اینکه پاسدار و سپاهی در ایثارش مرزنشناس است و هیچ مرزی هم وجود نیست، خاطرنشان کرد: ۴۰ سال نهاد مقدس سپاه و قشر پاسدار در کشور، این دو خصوصیتی را که امام از سیدالشهدا (ع) به عنوان خط پاسداری به پاسدار دادند، جزو خط برنامه کاری سپاه و جریان پاسدار در مقابل چشم مردم وجود داشته است.

وی ادامه داد: نه در دوران هشت سال دفاع مقدس، نه در توطئه و فتنه‌ها و نه در درگیری‌ها، مرزی برای ارزیابی و امکانات دشمن از سوی سپاه وجود نداشت. روزی که سپاه در مقابل دشمن ایستاد حتی یک گلوله موشک نداشت ولی امروز دشمن از موشک‌هایش اظهار عجز و ترس می‌کند. 

هیچ قدرتی سپاه را در مقابله با دشمن باز نمی‌دارد

امام جمعه مشهد با بیان اینکه کاری که در طول ۸ سال دفاع مقدس یا دفاع از حرم، نهاد مقدس سپاه و عزیزان پاسدار انجام دادند، اگر ارزیابی شود همان خط سیدالشهدا (ع) بود، ابراز داشت: آنها مرزنشناس بودند و امکانات دشمن را هم ارزیابی نکردند و حتی در دفاع مقدس ممکن بود در مقابله با دشمن، دو نفر باقی مانده و جنگ را ادامه می‌دادند و جنگ را ول نمی‌کردند.

علم‌الهدی با بیان اینکه ۴۰ سال مردم این دو خاصیت را در سپاه حاضر و ناظر بودند، عنوان کرد: هیچ قدرتی جلودار سپاه نیست و هیچ قدرتی سپاه را در مقابله با دشمن باز نمی‌دارد.

حرکت احقمانه رئیس‌جمهور امریکا شکست ذلت‌باری بود

وی با بیان اینکه هم در عرصه‌های خدماتی و هم در عرصه‌های دفاعی کار سپاه و پاسدار مرز ندارد، یادآور شد: در عرصه خدماتی، در فرهنگ سپاه «نمی‌شود» و «نمی‌توان» وجود ندارد. در عرصه‌های دفاعی و نظامی هم امکانات دشمن مطرح نیست. اما وقتی یک غول بی‌شاخ و دم مانند رئیس‌جمهور امریکا به سپاه توهین می‌کند، ملت می‌خروشد و به میدان می‌آیند زیرا در این ۴۰ سپاه را با این دو ویژگی شناختند. 

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حرکت احقمانه رئیس‌جمهور امریکا شکست ذلت‌باری بود و به عنوان اهانت علیه سپاه بود ولی مانور محبوبیت سپاه به چشم جهانیان درآمد، بیان کرد: سپاه قدرتمند و قدرتمدار بود و دنیا هم قدرت سپاه را دیده بود. ایثارگر بود و دنیا این ایثارگری را شناخته بود. ولی محبوبیت را دنیا ندیده بود و حماقت رئیس‌جمهور این مسئله را به شکل مانور نشان داد و محبوبیت سپاه به شکل یک مانور نشان داده شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.