رویترز گزارش داد، در معاملات روز جمعه به کمک افزایش محسوس نمادهای هواپیمایی به ویژه شرکت های "ایزی جت" و "لوفت هانزا"، شاخص "استوکس ۶۰۰" که در بردارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است با ۰.۲ درصد افزایش به کار خود خاتمه داد.

اتحادیه اروپا و انگلیس توافق کرده اند که انگلیس به جای امروز، در یک بازه زمانی شش ماه اتحادیه اروپا را ترک کند و این خبر باعث شده است تا بازارهای اروپایی با فراموش کردن موقت گزارش صندوق بین المللی پول از کاهش رشد اقتصادی جهان، در مسیر صعودی قدم بردارند.

در معاملات امروز بورس های اروپاییف شاخص "استوکس ۶۰۰" که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است ۰.۳۷ درصد افزایش یافت. در المان شاخص "دکس" بورس فرانکفورت ۰.۲۸ درصد افزایش یافت و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس فرانسه دست به پیشروی ۰.۴۷ درصدی زد.

با این حال به نظر نمی‌رسد بورس های اروپایی بتوانند تا مدت زیادی بی اعتنا به تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات کالاهایی به ارزش ۱۱ میلیارد دلار از اتحادیه اروپا باشند.

اکنون شاخص "ام اس سی آی" بورس های جهانی که در بر دارنده نمادهای بورسی ۴۷ کشور جهان است در بالاترین سطح خود در شش ماه اخیر قرار دارد. معامله گران اکنون با امیدواری بسیار بیشتری به نتایج مذاکرات تجاری بین امریکا و چین و نیز چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نگاه می‌کنند. تولان نگویان، استراتژیست بازار در گکومرتس بانک" آلمان گفت: به نظر می‌رسد بیش از هر زمان دیگری بازارها به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با دستیابی به یک توافق امیدوار هستند. افراد بر روی برگزیت متمرکز شده اند و در کوتاه مدت معامله گران وسرمایه گذاران بیشتر متکی بر تحلیل های بنیادی هستند.

در بازار نفت نیز قیمت ها صعودی بود به گونه ای که هر بشکه نفت برنت به ۷۱.۲۵ دلار رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.