روزنامه لبنانی «البناء» در یادداشتی با عنوان « از هرمز تا جبل الطارق و شاخ آفریقا... آمریکا در پس پرده است»، تحولات اخیر در لیبی، الجزایر و سودان را در راستای نقشه آمریکا برای به خدمت گرفتن ارتش‌های عربی توصیف کرد.

 

در مقدمه این یادداشت آمده است: پس از شکست سنگین و به هم ریختن نقشه‌های امپریالیستی مرتبط با پروژه جهنمی «بهار عربی» که به طور ویژه برای دور زدن نهضت بزرگ عربی و اسلامی در سراسر «جهان بزرگ عرب » طراحی شده بود و با نزدیک شدن به ساعات سرنوشت ساز مناقشه محور مقاومت با محور شرارتی که با شتاب به سمت نقشه جهنمی و باخته «معامله قرن» پیش می‌رود، دستان در غل و زنجیر شده آمریکا در چارچوب دور زدن مقاومت عرب‌ها و مسلمانان آزاده به شمال آفریقا و شاخ آفریقا رسید.

 

البناء نوشت: آمریکا تصمیم گرفته است تا از پروژه بهار عربی به پروژه استخدام بقایای ارتش‌های عرب در خدمت خود و دست نشانده‌های خود از رژیم‌های مرتجع و سرسپرده عربی که نفت و گاز آنها را چپاول می کند، انتقال یابد.

 

به عقیده نویسنده، آمریکا اجرای این پروژه خود را با لیبی کلید زد، جایی که به ژنرال خلیفه حفتر، مهره قدیمی خود پس از سفر خصوصی وی به ریاض چراغ سبز حمله به طرابلس را داد و سپس در الجزایر هم از طریق مزدوران خود از بقایای استعمار فرانسوی در ارتش ملی الجزایر درصدد نابودی ـسرزمین یک میلیون شهید» برآمد.

البناء آورده است: قطار توطئه‌های آمریکا در ساعات گذشته به سودان غنی از انرژی رسید پس از آنچه که علیه لیبی و الجزایر اجرا کرد و حالا خود را به دروازه های راهبردی شاخ آفریقا رسانده است.

البناء در همین راستا به نقل از منابع اختصاصی موثق خود تاکید کرد: کودتا در سودان با هماهنگی بین محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی، عمر البشیر و«عوض بن عوف»، وزیر دفاع او صورت گرفت بخصوص که بن عوف چند روز پیش به ریاض سفر کرده و در نشست کشورهای ناتوی عربی حضور یافته بود.

 

این روزنامه لبنانی در ادامه آورده است، تغییر در سودان چند هدف را دنبال می‌کند؛ نخست اینکه با کودتای نظامی در سودان گامی پیشدستانه برداشته شده باشد چرا که احتمال می‌رود با پیشرفت مخالفت‌های واقعی با البشیر و موفقیت این مخالفت‌ها در ایجاد تحول اساسی در سودان، نقش سودان در یمن هم عوض شود.

 

هدف دوم از کودتای نظامی در سودان پایان دادن به نقش قطر و ترکیه در سودان از طریق اعمال تسلط بن عوف، مهره سعودی‌ها بر سودان است.

 

به نوشته البناء هدف سوم تسهیل ارائه کمک‌های مالی عربستان و و امارات به سودان با کنار زدن عمر البشیر است که تحت تحریم‌های بین المللی است تا بدین طریق با آرام کردن جو عمومی در سودان زمینه توسعه حضور نظامی سودان در یمن را هم فراهم کند.

 

این روزنامه لبنانی در پایان آورده است: با این حال آمریکا شکست خورده و صاحب طرح وحشتناک معامله قرن به هیچ نتیجه ای از این اقدامات خود نخواهد رسید چرا که مردان خدا( جبهه مقاومت) در هرمز تا باب المندب و جبل الطارق در کمین نشسته اند تا بار دیگر جام زهر را به آمریکا بنوشانند همان گونه که در میدان نبرد شام و عراق چنین کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.