بنا بر اخطاریه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، پیرو اطلاعیه شماره ۶ روز ۲۱ فروردین، ضمن تأکید بر موارد ذکر شده در اطلاعیه مذکور، به استحضار می‌رساند تقویت هسته بارشی سامانه ناپایدار در حال گسترش به استان از اواخر وقت فردا، شنبه ۲۴ فروردین، باعث افزایش حجم بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید خواهد شد.

بر اساس این اخطاریه، انتظار می‌رود فعالیت این سامانه ایجاد روان‌آب، آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها را در اکثر نقاط استان از اوایل وقت یکشنبه، ۲۵ فروردین، تا عصر سه‌شنبه، ۲۷ فروردین، موجب ‌شود.

پیش‌ از این در اطلاعیه شماره ۶ روز ۲۱ فروردین اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام شده بود که طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی از شنبه، ۲۴ فروردین، مجدداً استان تحت تأثیر جریانات ناپایدار و سامانه‌ا‌ی بارش‌زا قرار خواهد گرفت که پیامد آن افزایش ابرناکی، افزایش سرعت وزش باد و هم‌چنین وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

گسترش کامل این سامانه بارشی در روزهای یکشنبه، ۲۵ فروردین، دوشنبه، ۲۶ فروردین و سه‌شنبه ۲۷ فروردین، موجب آب‌گرفتگی، ایجاد روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در سیستم حمل‌ونقل استان می‌شود.

در این اطلاعیه از سازمان‌ها و مسئولان ذی‌ربط خواسته شده بود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی را اجرا کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.