سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درباره تمایل او برای ادامه مذاکراه با کره شمالی گفت: چین امیدوار است گفت و گوی شبه جزیره کره تداوم یافته و مذاکرات پیونگ یانگ و واشنگتن ادامه یابد.

به گزارش ایرنا &#۳۹;لوکانگ&#۳۹; روز جمعه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن افزود: ادامه گفتگو و گرایش تنش زدایی شبه جزیره کره و پیشبرد روند مذاکرات صلح آمیز با منافع مختلف هماهنگ است و جامعه جهانی نیز در انتظار چنین اقداماتی است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز گذشته در کاخ سفید هنگام دیدار با &#۳۹;مون جائه این&#۳۹; رییس جمهوری کره جنوبی عنوان کرد تمایل دارد برای سومین بار با &#۳۹;کیم جونگ اون&#۳۹; رهبر کره شمالی دیدار کند.

وی افزود: در حال حاضر آمریکا افزایش تحریم‌ها علیه کره شمالی را در نظر نمی‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: پکن امیدوار است طرف‌ها در جهت صحیح حل مسایل از راه گفتگو پایبند باشند و با تقویت ارتباطات بتوانند در یک سمت حرکت کنند و نگرانی‌های یکدیگر را مد نظر قرار داده و برای کاهش اختلافات و گسترش تفاهم تلاش کنند.

لوکانگ همچنین اظهار امیدواری کرد آمریکا و کره شمالی به صورت مشترک، غیر هسته‌ای شدن شبه جزیره کره و حل سیاسی مساله شبه جزیره کره را به پیش ببرند.

ترامپ روز گذشته احتمال شرکت در نشست سه جانبه همراه با رئیس جمهوری کره جنوبی و رهبر کره شمالی را رد نکرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.