سردار آزمون، مهاجم تیم ملی کشورمان در جریان حوادث اخیر کمک زیادی به سیل زدگان کشورمان انجام داد. با او در مورد حوادث اخیر و همچنین حال و روز تیم ملی بعد از کی‌روش صحبت کردیم.

 

از حوادث اخیر بگو که خیلی زود نسبت به آن واکنش نشان دادی.

 متأسفانه سیل، اول به استان ما آمد و بسیار هم غم‌انگیز بود چون می‌دیدم که دوستان، همشهری‌ها و هم‌استانی‌هایم چقدر زجر می‌کشند و با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. اتفاق‌هایی که در گلستان افتاد واقعا ناراحت‌کننده بود. ما اما باید قوی باشیم و سریع‌تر به شرایط قبل برگردیم. این یکی از آرزوهای من است.

 

 حضور تو در میان سیل‌زده‌ها بازتاب مثبتی هم داشت. جایی که بی‌سیم به دست مشغول رتق و فتق امور بودی.

 من هرگز علاقه‌ای نداشتم که همه چیز رسانه‌ای شود. وقتی دیدم در آق‌قلا اوضاع مساعد نیست تصمیم گرفتم به آنجا بروم و هر کمکی از دستم بر می‌آید انجام بدهم. خواستم با این کار خیلی‌ها متوجه شوند که مردم نیاز به کمک دارند. ضمن اینکه من فقط کمک نکردم، مردم هم سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند که چقدر مهربان و یاری‌رسان هستند. بخصوص در شرایطی که تعطیلات را سپری می‌کردند و در استراحت بودند.

 

در بخش مالی هم کمک‌های بسیاری انجام دادی. نمی‌خواهی درباره‌اش صحبت کنی؟

 خیلی از کمک‌‌ها است که ۱۰۰ برابر بیشتر از کمک‌های مالی ارزش دارد. من بیشتر کمک‌هایم را معنوی انجام دادم و نمی‌خواهم درباره بحث مالی حرفی بزنم. کار درستی هم نیست صحبتی در این رابطه انجام بدهم چون سیل که بخوابد همه چیز درست می‌شود. فقط مردم باید قوی باشند و روحیه خود را نبازند. فقط همین مساله برای من مهم است.

 

 تو آنجا بودی و از نزدیک شرایط را دیدی. بزرگ‌ترین مشکل مردم سیل‌زده چه بود؟

 نداشتن امکانات که جلوی ویرانی‌ها را بگیرد، بزرگ‌ترین مشکلی بود که من دیدم. شاید اگر امکاناتی بود که از شهر و خانه‌های مردم در مقابل سیل محافظت می‌کرد، این اتفاق‌های دلخراش هم رخ نمی‌داد. متأسفانه عده‌ای فوت کردند و همین کام همه ما را در نوروز تلخ کرد.

 

 البته در آن شرایط سخت، حرف و حدیث‌هایی هم به‌وجود آمد. بخصوص درباره اینکه مسوولان کمک‌های لازم را انجام ندادند. آیا مسوولان را در آق‌قلا و شهرهای سیل‌زده دیگر دیدی؟

 من فرماندار را دیدم که به تنهایی کاری از دستش ساخته نبود. دوستان هلال‌احمر هم بودند که بیشتر از ۲ متر داخل آب نمی‌آمدند. من و مردم عادی داخل آب بودیم. حتی عده‌ای از مردم قایق‌هایی آوردند تا بتوانند زودتر و بهتر کمک کنند.

 

 از این بی‌توجهی یا بهتر بگوییم کم‌توجهی ناراحت نیستی؟

 مگر می‌شود ناراحت نباشم؟ هر آدمی باید وجدان داشته باشد. باید کاری کند که جلوی خدا شرمنده نباشد. متاسفانه برخی مسوولان تلاشی برای کمک به مردم انجام ندادند و این مرا بیشتر از هر موضوع دیگری ناراحت ‌کرد. حق مردم، این همه سختی نیست و آنها نباید چنین شرایطی را تجربه کنند. من نمی‌گویم هلال‌احمر کاری نکرد اما می‌توانست کمک‌های بیشتری انجام بدهد.

 

 برای کمک به مردم سیل‌زده لرستان، علیرضا بیرانوند هم مانند تو به کمک مردم رفت. نظرت چیست؟

 این وظیفه ما ورزشکاران است که در چنین مواقعی به میان مردم برویم تا آنها فکر نکنند تنها هستند. من و علیرضا و هر ورزشکار دیگری که کمک می‌کند، از جنس مردم هستیم. بنابراین کار مهمی انجام نداده‌ و فقط دین‌مان را به مردم ایران ادا کرده‌ایم. واقعا حق مردم نیست که این همه بدی ببینند و سختی بکشند.

 

 سال عجیب تو با سیل در گلستان آغاز شد و سپس به سرقت از مغازه‌‌ات در گنبد رسید. ماجرای سرقت چه بود؟

 سرقتی در کار نبود. دزد می‌خواست داخل مغازه بیاید که نتوانست. اگر دزد چیزی از مغازه می‌برد، من خودش را می‌بردم. (می‌خندد )

 

 برسیم به اتفاق‌های خوبی که برای تو در سال جدید رخ داد. بخصوص انتخاب به‌عنوان بازیکن ماه لیگ روسیه.

 من در زنیت روزهای خوبی را سپری کردم و با رأی هواداران فوتبال در روسیه این عنوان را به‌دست آوردم. فکر می‌کنم مراسمی هم از طرف فدراسیون فوتبال روسیه و قبل از آغاز بازی مقابل آنژی در این هفته برگزار خواهد شد. زنیت بهترین تیم روسیه است و من از انتخابم واقعا راضی هستم. بازیکنان خوبی در اختیار داریم و همین باعث شده تا بازی من هم به چشم بیاید و بتوانم گل‌های بیشتری به ثمر برسانم.

 

 روزهای فوق‌العاده‌ای را در زنیت سپری می‌کنی. چه اتفاقی افتاد که اینقدر متحول شدی و گل‌های مهمی به ثمر رساندی؟

 در زنیت و هر باشگاه دیگری، اگر من گل بزنم یعنی همه بازیکنان تلاش می‌کنند و اگر هم گلی دریافت کنیم، همه بازیکنان در آن نقش دارند. دوست ندارم موفقیت زنیت را فقط به نام من بنویسند. بازیکنان آماده‌ای داریم که ظرفیت موفقیت را دارند.

 

چند روز قبل مصاحبه‌ای از قول قربان بردی‌اف منتشر شد که گفته بود سردار برای مدتی خودش را گم کرده بود. آیا این مصاحبه واقعیت داشت؟

این مصاحبه قدیمی است و به زمان حضور من در روستوف مربوط می‌شود. هیچ آدمی نیست که خودش را نگرفته باشد اما گذر از این وضعیت مهم است. بردی‌اف با آن حرف‌ها می‌خواست به من تذکر بدهد. من هم از صحبت‌هایش برداشت خوبی انجام دادم . حرف‌های او طوری نبود که بد مرا بخواهد و من هم جبهه بگیرم. خوب می‌دانستم که راجع به چه مساله‌ای حرف می‌زند و از او ممنونم که همیشه راهنمایی‌ام می‌کند.

 

 با ۸ گل زده، در رده دوم جدول بهترین گلزن‌های لیگ روسیه قرار داری. آیا به کسب عنوان آقای گلی فکر می‌کنی؟

 اصلا به آقای گلی فکر نمی‌کنم، چون قهرمانی زنیت برای من لذت‌بخش‌تر است.

 

 چند ماه از جدایی کارلوس کی‌روش گذشته اما فدراسیون فوتبال هنوز جانشین او را انتخاب نکرده. تو به‌عنوان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی، نگران آینده نیستی؟

 نگران که چرا اما امیدوارم هر چه زودتر سرمربی تیم ملی انتخاب شود، بازیکنان دور هم جمع شوند و بازی‌های تدارکاتی برگزار شود. هر چقدر پروسه انتخاب جانشین کی‌روش سریع‌تر طی شود به نفع تیم ملی است. باقی‌اش را باید فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.