حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در بازدید از شرکت پتروشیمی نوری در منطقه عسلویه با بیان اینکه تحولات مهمی در منطقه پارس جنوبی ایجاد شده است، اظهار کرد: بخشی از تحولات ایجاد شده در منطقه پارس جنوبی مربوط به تکنولوژی و بخشی نیز نتیجه تدابیر و تلاش متخصصان داخلی است.

وی با بیان اینکه عسلویه نماد امیدواری و تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی است، افزود: در منطقه پارس جنوبی و عسلویه با تلاش متخصصان داخلی تحولات شگرفی ایجاد شده که نشان از آینده‌ای امیدوارکننده‌ دارد.

وزیر اطلاعات با تاکید بر حمایت از طرح‌های تثبیت کننده جمعیت در جنوب کشور خاطرنشان کرد: هر اقدامی که منجر به فعال کردن خطه جنوب کشور به‌ عنوان تثبیت کننده جمعیت و کمک کننده به امنیت آن باشد، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: وزارت اطلاعات آماده خدمت به بخش صنعت است و با توجه به اینکه، فعال کردن صنعت خطه جنوب به معنای ثبات جمعیت این منطقه و به معنی بالا بردن ضریب امنیت است از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌شود.

علوی با تاکید بر پیگیری حل مشکلات واحدهای تولیدی برای رونق اقتصادی افزود: هر طرحی که بتواند در حل  مشکلات منطقه جنوب و رونق تولید به‌ ویژه در مجتمع‌های پتروشیمی تسهیل کننده باشد، از طریق وزیران مربوطه پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه می‌شوند تاکید کرد: مشکلات بازرگانی و صادرات واحدهای تولیدی به مراتب بیشتر از مشکلات تولید است.

وی سلامت و امنیت را دو نعمت ناشناخته دانست و تاکید کرد: امنیت، کالای نامحسوس است و تا از دست نرود اهمیت آن به‌ خوبی آشکار نمی‌شود، به همین سبب کمتر کسی متوجه ثمره کار سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌شود.

وزیر اطلاعات جایگاه امنیت در توسعه و پیشرفت را بسیار مهم دانست و افزود: برای نمونه در همین عسلویه چنانچه امنیت نباشد پیمانکاران منطقه نمی‌توانند فعالیت کنند.

علوی با اشاره به اینکه امنیت در سرمایه گذاری و رشد فیزیکی کار تاثیر بسزایی دارد تصریح کرد: در این راستا موظف به حمایت از اقتصاد و فعالان اقتصادی هستیم تا بتوانند به‌ خوبی روی پای خود بایستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.