پیام مساعدی افزود: احتمال وقوع سیل و آب گرفتگی معابر در مناطق مرکزی و جنوبی استان بوشهر وجود دارد.

وی بیان کرد: با تداوم شرایط ناپایدار جوی در استان بوشهر و وقوع تندباد لحظه‌ای، خلیج فارس تا اواسط هفته جاری به طور متناوب مواج و متلاطم می‌باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد به تدریج و با شمالی شدن جریانات، پوشش ابر در آسمان استان بوشهر به تدریج کاهش یابد.

مساعدی عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی، گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در هنگام وزش تندباد نیز بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. همچنین از فردا جهت وزش باد از شمال غربی تا غرب و با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و بر روی دریا ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از ۱۵۰ سانتیمتر، و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی متر پیش بینی می‌شود.

پیام مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر مد اول دریا ساعت ۵:۱۵، جزر اول ۷:۰۴، مد دوم ۱۴:۴۴ و جزر دوم ساعت ۲۳:۰۰ خواهد بود.

وی با اشاره به میزان بارش‌های استان بوشهر در ۲۴ ساعت گذشته گفت: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر در این استان، بیشترین میزان بارش در شهر برازجان با ۲۱ میلی متر گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: همچنین میزان بارش‌ها در شهرهای گناوه، خارگ، جم و دیلم به ترتیب ۹.۷، ۲.۶، ۱.۵ و ۰.۲ میلی متر بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.