علیرضا منصوریان بعد از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل پیکان‌،گفت: اعیاد شعبانیه را تبریک می‌گویم. متاسفانه در این مدت سیل در ایران آمد و امیدوارم هر چه زودتر مردم به آرامش برسند. می‌دانستیم بازی سخت خواهد بود. با توجه به اینکه برنامه لیگ فشرده است بدون اعتراض باید مسیرمان را با رو کردن جوانان قوی ادامه می‌دادیم. امروزدر ترکیب ۸ تغییر داشتیم. ۲۴ بازیکن آماده داریم. یکی از سخت‌ترین کارهای ما انتخاب ۱۸ نفر است. خودمان را با کارهای ترکیبی مناسب حفظ کردیم. تیم حسین فرکی هم خیلی زحمت کشید و بازی کاملا پایاپای بود. با توجه به نزدیکی دو تیم در جدول نمی‌شد انتظار داشت بازی خیلی گل داشته باشد. فرکی هم از چند بازیکن جوان استفاده کرد.

وی در مورد تغییرات زیادی که در ترکیب تیمش اتفاق می‌افتد، افزود: نزدیک به یازده هفته است ما در تیم‌مان ترکیب اصلی نداریم. هر مربی ایده خودش را دارد. برخی مربیان ۱۳-۱۴ بازیکن را به میدان می‌فرستند اما من اعتقاد دارم امنیت شغلی در همه پست‌ها باید از بین برود. ممکن بود ما با همین ترکیب مقابل الوصل بازی کنیم.با این ترکیب مقابل پدیده هم بازی کردیم. ترکیب اصلی نداریم ۲-۳ بازیکن بزرگ داریم که سر آمد آنها قاسم حدادی‌فر هستندکه در ترکیب بیشتر استفاده می‌شوند. ما رشید مظاهری را به عنوان یک گلر خوب داریم. اگر بخواهیم از سه گلر خوب در فوتبال ایران نام ببریم باید از رشید مظاهری نام ببریم. امروز محمد باقر صادقی بازی کرد و عالی بود. از طرف دیگر معراج اسماعیلی را هم به عنوان دروازه‌بان تیم ملی امید داریم. همه بازیکنان ما بسیار خوب و با کیفیت هستند. جوانان ما خیلی خوب کار می‌کنند. به نظر من بین بازیکن تاپ لیگ و جوانترین بازیکن لیگ خیلی فاصله نیست. تنها تغییری که می‌تواند باعث تفاوت بازیکنان شود انجام تمرین بیشتر است. ترکیب اصلی برای ما تعریف خاصی ندارد. اگر  یک مربی به رختکن ما برود و به صورت تصادفی یازده بازیکن را به میدان بفرستد می‌تواند نتیجه مدنظرش را بگیرد.  

سرمربی ذوب آهن در مورد غیبت ارسلان مطهری، خاطرنشان کرد:  ارسلان کاملا سالم بود اما به خاطر فشردگی مسابقه‌تمان بازی نکرد. مطهری، نیما طاهری و حمید ملکی را در بازی نداشتیم. حبیب زاده امروز به جای مطرهی بازی کرد و جزو بهترین‌ها بود. اینکه در تیم ما امنیت شغلی در پست‌ها وجود ندارد نیاز فوتبال ایران است. این مسئله که همه بازیکنان شانس بازی دارند اتفاق بسیار خوبی برای تیم‌مان است.

منصوریان در مورد دیدار با پرسپولیس و تراکتورسازی، گفت: با پرسپولیس و تراکتورسازی که در کورس هستند بازی داریم. ما به دنبال ایجاد موقعیت خوب برای خودمان در جدول ‌هستیم. رقیب اصلی ما فولاد و سایپا برای رتبه ششم جدول هستند. آنها تیم‌های بسیار خوبی دارند. امیدوارم هر تیمی که لیاقت دارد قهرمان شود. ما حساسیتی در این مورد نداریم. نتیجه امروز پرسپولیس هم تنور لیگ را داغ‌تر کرد. لیگ امسال شبیه به لیگ سال ۹۳ است که ما با ذوب آهن، سپاهان و تراکتورسازی در کورس بودیم. باید کیفیت لیگ را بالا ببریم. تلاش خودمان را می‌کنیم. این افتخار را داریم که امانت دار  سبزپوشان هستیم. الان تیم شرایط خوبی دارد و دلیل اصلی آن هم حضور سعید آذری است که حمایت خوبی از تیم می‌کند. دغدغه پشت سرمان را نداریم. خیالامان تخت است که ایده‌های نیمکت تیم حامی مثل آذری دارد. از اطمینان مجموعه ذوب آهن متشکر هستم. مهمترین بازی پیش روی ما دیدار با الوصل است. با همه تیم‌ها با تمام توان بازی می‌کنند. مسیر خودمان را می‌رویم و شرافت کاری مان برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی در مورد وضعیت ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: اگر تیم‌مان صعود کند این شانس را داریم تا یک تیم آماده را در مرداد ماه راهی مسابقات کنیم. رویایی فکر نمی‌کنیم. اگر به عنوان سر گروه صعود کنیم شرایط برایمان خوب است. برای تیم ما که یک جمعیت خاص حامی‌مان هست کار بسیار سخت است. اولین هدف ما این است که در پلی اف موفق شویم. در مرحله حذفی کار بسیار سخت است. بازی سختی با حریف عربستانی در مرحله گروهی داریم. هر چه لیگ قهرمانان پیش می‌رود کار سختتر می‌شود. حریفان ما ستاره‌های بزرگی می‌خرند و گاهی شما می‌بینید ستاره حریف ۷۵ میلیارد قیمت دارد. در حال حاضر هدف اصلی ما صعود از مرحله گروهی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.