رئیس مجلس شورای اسلامی و وزرای نیرو، کشور، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی به همراه معاونانشان و رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین ماه) از نمایشگاه عکس خسارات وارد شده به استان لرستان و شهرستان الیگودرز در پی وقوع حادثه سیل بازدید کردند.

محمد خدابخشی نیز در بیان هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: به دنبال بارندگی‌های شدید اخیر و وقوع سیل آسیب‌های جدی به استان لرستان از جمله پلدختر، خرم‌آباد، نورآباد، چگنی، کوهدشت، درود و الیگودرز وارد شده است، به همین دلیل این نمایشگاه عکس به تفکیک موضوعات مختلف و با هدف آگاهی‌بخشی به مسئولان مربوطه و جبران خسارات واردشده به این منطقه برگزار شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقوع سیل در این شهرستان باعث تخریب بیش از ۳۵۰ کیلومتر از جاده‌ها و بیش از ۳ هزار واحد مسکونی در روستاها شده و تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در این منطقه نیز در معرض خطر تخریب قرار داشته و غیرقابل سکونت هستند، همچنین خسارات زیادی به مزارع پرورش ماهی این منطقه وارد شده و بیش از ۳۵۰۰ تُن ماهی پرورشی در این شهرستان که قطب پرورش ماهی‌های سردآبی است از بین رفته است، از سوی دیگر کانال‌های انتقال آب کشاورزی این منطقه نیز تخریب شده و زمین‌های کشاورزی زیادی به دلیل آب گرفتگی دچار خسارت شده‌اند.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ قنات از مجموع ۴۰۰ قناتی که در شهرستان الیگودرز وجود دارد دچار آسیب شده‌اند و چون راه‌های دسترسی ۲۹۰ روستای این منطقه به طور کلی مسدود شد و در پی بروز سیل و نرسیدن علوفه به روستاها تعداد زیادی از دام‌ها هم از بین رفته‌اند.

خدابخشی با اشاره به خسارات ناشی از سیل در شهرستان الیگودرز، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای صورت‌گرفته بیش از ۱,۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به این شهرستان وارد شده است، بنابراین از مسئولان تقاضا داریم هم در حوزه امدادرسانی به ویژه در دو منطقه زز و ماهرو و زلقی و هم ایجاد زیرساخت‌ها در الیگودرز کمک کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه روند تصمیم‌گیری مسئولان برای جبران خسارات وارد شده به شهرستان الیگودرز را تسهیل می‌کند، یادآور شد: بعد از برگزاری این نمایشگاه مسئولان شناخت نسبی از میزان خسارات وارد شده به شهرستان الیگودرز پیدا کرده و تاکید کردند که این خسارت‌ها جبران خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: در این نمایشگاه حدود ۵۰ عکس در موضوعات مختلف که بیانگر تخریب جاده‌ها، واحدهای مسکونی، مزارع پرورش ماهی، اصطبل‌های نگهداری حیوانات، زمین‌های کشاورزی، قنات‌ها، کانال‌های انتقال آب، زیرساخت‌های انتقال آب و.... است، به نمایش گذاشته شده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مردم سیل‌زده استان لرستان چشم امید به کمک‌های دولت دارند تا بار دیگر بتوانند زندگی عادی خود را از سر گیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.