سیدحسین نقوی حسینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری شفاهی گفت: قبل از سیل حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور نامه نوشتند و طی آن درخواست کردند که قیمت خرید تضمینی گندم حداقل ۲,۰۰۰ تومان تعیین شود، متأسفانه دولت به این نامه توجهی نکرد و قیمت ۱,۷۰۰ تومان را تعیین کرده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه «ما باید برای کالاهای اساسی مردم تضمین‌های اساسی داشته باشیم» گفت: با توجه به اینکه به بخشی از کشتزارها و گندم‌زارهای ما از طریق سیل آسیب رسیده است هم اکنون دلالان و سلف خرها گندم را به قیمت کیلویی ۳۰۰۰-۲۰۰۰ تومان پیش خرید می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر معیشت کشاورزان گفت: کشاورز ممکن است ۱۰۰ - ۲۰۰ تومان اختلاف را تحمل و گندم را به دولت واگذار کند اما وقتی اختلاف زیادی پیش می‌آید مجبور می‌شود که برای تأمین معیشت خود گندم را به سلف‌خر و دلالان بفروشد.

نقوی حسینی تصریح کرد: فردا روز ما دچار مشکل می‌شویم. دولت مجبور است همین گندم را با قیمت ۳,۰۰۰ تومان وارد کند و به همین قیمت از دلالان خریداری کند. درخواست من این است که هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون کشاورزی این موضوع را بررسی کنند. آرد و نان یک کالای استراتژیک است.

مسعود پزشکیان در واکنش به این تذکر خطاب به حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: این تذکر را جدی بگیرید. دغدغه در مورد گندم وجود دارد. اگر مدیریت نشود به مشکل برمی‌خورید. حتماً این مشکل را در هیأت دولت مطرح کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.