درحالیکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها اجرای کامل برجام توسط ایران را تایید کرده است، سفیر فرانسه در آمریکا مدعی شد که دلیلی برغنی سازی اورانیوم توسط ایران پس از توافقنامه برجام وجود ندارد.

آرود روز یکشنبه در صفحه توئیتری خود نوشت: اینکه بگوییم ایران پس از انقضای برجام اجازه دارد اورانیوم غنی سازی کند، اشتباه است و ایران باید تحت نظارت های شدید ثابت کند که فعالیت های هسته ای آن غیرنظامی است.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه در واکنش به این موضوع در توییتری نوشت:«اگر توئیت های «ژرار آرو» موضع فرانسه را اعلام می کند، با نقض فاحش هدف و موضوع برجام و قعطنامه ۲۲۳۱ مواجه هستیم. پاریس اعلام موضع کند، در غیر این صورت اقدام مقتضی را انجام خواهیم داد».

در همین حال «فیلیپ تیبو» سفیر جدید جمهوری فرانسه در تهران روز یکشنبه از سوی « حسین سادات میدانی» رییس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام به وزارت امور خارجه احضار شد.

سفیر فرانسه در تهران ضمن ابراز بی اطلاعی از توییت های منتسب به سفیر کشورش در واشنگتن، بر اراده سیاسی این دولت بر اجرای کامل مفاد برجام تاکید ورزیده و اعلام کرد مراتب را بلافاصله به پاریس گزارش خواهد کرد.

به دنبال واکنش ایران، آرو بدون ارائه هیچگونه توضیحی توییت‌ بحث‌ انگیزش را حذف کرده و از نظر خود عقب نشینی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.