قاضی دکتر مسعودی مقام در ابتدای این جلسه ضمن تفهیم اتهام به سید مهدی موسوی نژاد مبنی بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به میزان ۹۳۰ میلیارد ریال، از وی خواست آخرین دفاعیات خود را مطرح کند.

 

موسوی نژاد: هدایتی پاسخ گوی ۲ هزار میلیارد ثروتش از بانک سرمایه باشد

موسوی نژاد گفت: تمام آن چه در دفاعیات بی پایه و اساس هدایتی مطرح شد، کذب محض و فاقد دلیل بوده است و نامبرده با انعکاس دفاعیات خود در شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نظام و برخی سایت‌های معاند اقدام به فضاسازی کرده است. همچنین با بزرگ نمایی میزان وجوهی که در حوزه ورزش هزینه کرده مسیر رسیدگی دادگاه را منحرف می‌کند. وی افزود: هدایتی حقا و قانونا باید درباره دو هزار میلیارد تومان دارایی ایجاد شده  بر اثر وجوه تحصیل شده از بانک سرمایه پاسخ گو باشد. موسوی نژاد در ادامه دفاعیات خود گفت: قصد واقعی ایشان از دریافت تسهیلات هزینه کرد در محل عقود بانکی نبوده و در عمل به ابزار خروج از منابع تبدیل شده است. در یک فرایند غیر قانونی متقابل متولیان بانک سرمایه و آقای هدایتی با توسل به نفوذ و اقدامات غیر قانونی و عقد صوری اقدام به اتلاف منابع بانکی و هزینه در محل اهداف آقای هدایتی کرده اند. آقای هدایتی با اختفای دارایی‌های ایجاد شده براثر استفاده از منابع بانکی سعی در فرار از مسئولیت قانونی خود دارد. پس از پایان دفاعیات متهم موسوی نژاد، قهرمانی نماینده دادستان گفت: پرونده‌های بانک سرمایه پرونده‌هایی است که به لحاظ مجرمیت افرادی که در حوزه بانکی کارکشته بوده اند و زیرکی خاصی در غارت اموال بانکی داشته اند تشکیل شده است، اعضای هیئت مدیره بانک همه خبره بانکی بوده اند و تسهیلات گیرنده‌ها نیز سابقه اتهامی در بانک‌های دیگر دارند. به این معنی که هرکسی در این پرونده‌ها نقشی ایفا کرده است تا با ایجاد یک پازل از شمشیر عدالت فرار کند.

۴۳ میلیارد تومان بابت آزادی زندانیان داده ام

در این بخش از دادگاه، قاضی مسعودی مقام با توجه به  درخواست‌های مکرر حسین هدایتی زمانی را برای ارائه توضیحات او اختصاص داد. هدایتی با اعلام این خبر که تا پیش از صدور رای وجوه را باز می‌گردانم، گفت: جناب آقای جولایی رئیس ستاد دیه، پیش کسوت، مبارز و مجاهد است و تا توضیحات من به عرض ایشان نرسیده تکذیب می‌کنند. من رسید پرداخت ٤٣ میلیارد را در سراسر 20 استان و از سال ٨٦ برای آزادی هزاران زندانی دارم و البته در این زمینه انجام وظیفه کردم. هدایتی اظهار کرد : کیفرخواست پر از تناقض و تهمت است، در کیفرخواست با طرح موضوع خرید اموال در نقاط مرغوب تهران و خودروهای لوکس آشکارا بنده را به فسق و فجور و عیش و نوش متهم کرده ‌اند در حالی که بنده در خانواده‌ای مذهبی بودم، دوستدار نظام هستم و اموالی نیز در خارج از ایران ندارم. با پایان اظهارات حسین هدایتی و سیدمهدی موسوی نژاد، قاضی ضمن اعلام ختم دادرسی گفت: هر دو متهم یک هفته فرصت دارند تا اگر مستنداتی دارند به دادگاه ارائه کنند و پس از آن دادگاه ظرف مدت قانونی رای را صادر خواهد کرد.

 

نماینده دادستان: هدایتی از ۵۸۶میلیاردی که گرفته تنها ۱۵ میلیارد را پس داده است

در این بخش از جلسه دادگاه، قهرمانی نماینده دادستان به ارائه توضیحاتی پرداخت و خطاب به حسین هدایتی گفت: شما شرکتی را وارد پروسه تسهیلات می‌کنید که مدیران، دفتر و شرکت غیر فعال و بدون فعالیت اقتصادی هستند و با آن تسهیلاتی که می‌گیرید ۴ درصد به آقای یقینی حق حساب می‌دهید، شما شرکت‌های قلابی را وارد تسهیلات کردید.  شما هیچ فعالیت تولیدی ندارید و یک ریال پول بانک سرمایه بابت تولید خرج نشده است بلکه بابت شهرت طلبی شما به این باشگاه و آن باشگاه، این شخص و آن شخص بوده است. جوری سخن نگویید که ما تولید کننده را وارد زندان کردیم، شما جز صدمه به کشور هیچ ثمره‌ای نداشتید و جز این که برای خود با پول آموزش و پرورشی‌های بیچاره چهره بسازید، چیزی نداشته اید. شما ۵۸۶ میلیارد پول مردم بیچاره را گرفتید و ۱۵ میلیارد پس دادید، ما تا آخر پای این قضیه خواهیم ایستاد.

 

حاشیه های خراسان:

* در بخشی از جلسه مشخص شد موسوی نژاد برخی قرارهای کاری خود با رئیس بانک سرمایه را در ویلای شخصی خود برگزار می کند که در این جا رئیس دادگاه اظهارکرد: من نمی‌دانم مقامات و مسئولان بانک‌ها در ویلاهایشان چه‌کار می‌کنند که در بانک نمی‌توانند انجام دهند. مگر ویلای شما شعبه بانک سرمایه است؟

*قاضی در پایان جلسه با بیان این که در شش جلسه دادگاه در مجموع 40 ساعت زمان به همه متهمان اختصاص داده شد افزود : فکر نکنم در ایران هیچ دادگاهی این مقدار زمان در اختیار متهم قرار دهد.

*هدایتی در سخنانش از زندان اوین به عنوان دانشگاه غیر انتفاعی اوین یاد کرد و گفت: کارآفرینانی در آن جا هستند که می توانند در این شرایط به کشور خدمت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.