رویترز گزارش داد، کلیان کانوی، مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای با برنامه تلویزیونی "ملاقات با مطبوعات" از شبکه ان.بی.سی  و در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ پیش از دستگیر شدن جولیان آسانژ توسط پلیس انگلیس در روز پنجشنبه‌ گذشته، از این موضوع خبر داشته است گفت‌: تا آن جا که می دانم خیر.

این‌ در حالی است که دادستان های آمریکا سریعا بعد از بازداشت شدن آسانژ در روز پنجشنبه‌ گذشته در محل سفارت اکوادور در شهر لندن، اتهاماتی را علیه او اعلام کرده و در این‌ راستا آسانژ را متهم به توطئه با همکاری چلسی منینگ، تحلیلگر اطلاعاتی سابق ارتش آمریکا برای دسترسی پیدا کردن به اطلاعات یک کامپیوتر دولتی و دست زدن به  یکی از بزرگترین افشاگری‌ها در خصوص اطلاعات محرمانه دولت آمریکا کردند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: جولیان آسانژ طبق یک معاهده استرداد میان آمریکا و بریتانیا دستگیر شده است. با این حال وکلای آسانژ گفتند که او در صورتی که به آمریکا استرداد شود در معرض شکنجه خواهد بود و زندگی او در خطر قرار خواهد گرفت.

آنها همچنین گفتند که اتهامات مطرح شده علیه آسانژ می‌تواند به آزادی مطبوعات لطمه وارد کند.

کانوی خاطر نشان کرد، به اعتقاد او ترامپ اطلاع نداشته که قرار است چه اتفاقی برای آسانژ بیافتد، اما وی افزود که بر اساس گفت‌وگوهای متعددش با رییس جمهور، او با انتشار چنین اطلاعات محرمانه‌ای مخالف است.

او خاطر نشان کرد: رییس جمهور آمریکا معتقد است کسانی که اطلاعات محرمانه منتشر می‌کنند نباید این کار را انجام دهند. بنابراین هر کسی که اطلاعات محرمانه را منتشر کند از نظر ما باید پیش از این که این کار را انجام دهد خیلی خوب فکر کند، چون شما با این کار می توانید  جان افرادی را به خطر بیاندازید.

این‌ در حالی است که ترامپ در سال ۲۰۱۶ بعد از افشای یکسری ایمیل های مخرب علیه رقیب انتخاباتی‌اش هیلاری کلینتون از سوی ویکی لیکس گفته بود: من عاشق ویکی لیکس هستم!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.