محمد تقی‌زاده اظهار کرد: تمامی مدارس شهرهای سیل‌زده استان خوزستان که تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شده بودند، از روز شنبه ۳۱ فروردین‌ماه بازگشایی می‌شوند و روند ادامه تحصیل دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به اهمیت پایه تحصیلی دوازدهم، عنوان کرد: در سال‌های گذشته دانش‌آموزان پایه دوازدهم در شهریورماه می‌توانستند امتحان مجدد دهند اما امسال در کل استان خوزستان دانش‌آموزان در مقطع دوازدهم علاوه بر خردادماه می‌توانند در تیرماه، مردادماه و شهریورماه، مجدد امتحان دهند و نمره کسب شده، نمره قبولی خرداد برای آن‌ها محسوب می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: امتحانات پایه نهم در سال‌های گذشته به‌صورت هماهنگ استانی برگزار می‌شد که این موضوع از دستور کار استان خوزستان خارج شد و امتحانات پایه نهم تا حدی که تدریس شد، به شکل منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

 

تقی‌زاده با اشاره به روند برگزاری امتحانات دیگر پایه‌ها، اظهار کرد: در دوره متوسطه اول امتحانات تا حدودی که تدریس شد، برگزار می‌شود و درصورتی‌که حجمی از کتاب‌ها باقی ماند، سال تحصیلی آینده یک هفته زودتر به‌منظور جبران عقب‌ماندگی‌ها آغاز خواهد شد.

 

وی گفت: در دوره ابتدایی عملاً کتاب‌ها به اتمام رسیده بود و در سال جدید کتاب‌های درسی مرور می‌شود، به همین دلیل مشکل جدی در بحث مقاطع ابتدایی وجود ندارد.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به مشکل تردد دانش‌آموزان در مناطق سیل‌زده، عنوان کرد: ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به‌منظور ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده برای استان خوزستان در نظر گرفته شد و هر منطقه موظف است برای دانش‌آموزان حتی اگر یک نفر باشد، سرویس ایاب و ذهاب رایگان فراهم کند.

 

وی افزود: دانش‌آموزانی که در روستاهای زیر آب رفته ساکن هستند و امکان بازگشت مجدد برای آن‌ها وجود ندارد، در همان مناطقی که ساکن هستند به مدرسه می‌روند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.