هیل گزارش داد، کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: ترامپ و کارتر (رئیس جمهوری پیشین آمریکا) درباره دیدگاه‌های رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تجارت با چین و دیگر موضوعات گفت‌وگو کردند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ترامپ همیشه جیمی کارتر و همسرش روزالین کارتر را دوست داشته و از طرف مردم آمریکا برای آنها بهترین آرزوها را خواست.

 

کارتر ۹۴ ساله روز یکشنبه در محفلی اعلام کرد که تماسی از جانب ترامپ دریافت کرده و این دو درباره جیمی با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

 

کارتر گفت: ترامپ از اینکه چین در حال پیشی‌ گرفتن از ماست ابراز نگرانی کرد.

 

کارتر که در سال ۱۹۷۹ میلادی توافقاتی را برای عادی سازی روابط با چین امضاء کرد اخیراً از واشنگتن و پکن خواست تا روابط خود را بهبود بخشند و حتی در بحبوحه مناقشات تجاری به دنبال حوزه‌های مربوط به منافع مشترک باشند.

 

ترامپ موضع بسیار تندی را علیه پکن در خصوص سیاست تجاری اتخاذ کرده است. این دو کشور ماه‌هاست که در مناقشات تجاری گرفتار شده‌اند به طوری که هر دو تعرفه‌های میلیارد دلاری را بر کالاهای دیگر اعمال کرده‌اند.

 

نمایندگان از هر دو طرف در ماه‌های اخیر برای دستیابی به یک توافق تجاری جامع با یکدیگر مذاکراتی برگزار کرده‌اند.

 

ترامپ اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که چین و آمریکا در خصوص تعدادی از مسائل با یکدیگر به توافق رسیدند اما پیش از دستیابی به یک توافق نهایی اقدامات دیگری باید صورت گیرد.

 

ترامپ اعلام کرده پیش از امضای هرگونه توافق نشستی با شی جیپینگ رئیس جمهور چین برگزار خواهد کرد.

 

وی به روابط شخصی‌اش با شی بالیده در حالی که از سیاست‌های پولی و اقدامات تجاری پکن انتقاد کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.