محسن هاشمی صبح امروز (سه‌شنبه) در ابتدای جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و گرامی داشت روز "جوان"، گفت‌: متاسفانه ابعاد برجسته و ویژگی‌های منحصر به فرد شخصیت علی اکبر ناقص و محدود به چند ساعت آخر عمرش در روز عاشوراست در حالی که رحمت علی اکبر بیشتر از غضب او معروف است و همچنین وی به شجاعت، جوانمردی معروف است و وی را نماد "عقلانیت" می‌نامند.

وی با بیان این که اگر چه تولد "علی اکبر" را روز "جوان" نامگذاری کردند، اما سیره و راه او می‌تواند برای همه اقشار جامعه به خصوص مدیران و مسئولان سر لوحه باشد، اضافه کرد: اگر ما امروز با چالش شکاف ارزش‌ها در بخشی از نسل جوان و دین گریزی مواجه هستیم، ناشی از عدم ارائه تصویری صحیح از سبک زندگی و الگوی زیست مسلمانی است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی در جامعه به خصوص نهادهای فرهنگی مدیریت شهری مسئول هستند که تصویری واقع گرایانه و بدون اغراق از نمادهای زیست مسلمانی همچون "علی اکبر (ع) " ارائه دهند که اگر این اتفاق رخ دهد، همه افراد جذب زیبایی و حقیقت این سبک زندگی می‌شوند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، بیان‌ کرد: امیدوارم بتوانیم با الگوگیری از رفتارها و زندگی این آقازاده‌های تاریخ اسلام در افزایش رضایت مندی و ارتقای خدمت به مردم گام برداریم. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.