حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره چند و چون گزارش‌های ارائه شده در مجلس به خبرآنلاین می‌گوید: سیل زده‌ها نیازمند سخنرانی نیستند؛ کشتن وقت مجلس با گزارش‌هایی که بارها از رسانه ها مطرح شده است عملا ارزشی برای سیل زدگان ندارد. دولت و مجلس باید به اتفاق هم یک منبع مالی را تعریف و به سیل زدگان کمک کنند.

او ادامه می‌دهد: دولتمردان ما دائما توجیه می کنند و آمار و ارقامی را ارائه می‌دهند که بارها اعلام شده است و همه  آن‌ها را شنیده‌اند اما واقعیت این است که برخی حرف‌ها دیگر حال آدم را بهم می‌زند.

 

فلاحت‌پیشه می‌گوید: اگر اقدامی صورت بگیرد دولت و مجلس باید با یکدیگر و در نتیجه همکاری با هم وارد کار شوند و اگر کاری هم صورت نگیرد هردو با هم زیر سوال هستند. لذا نیازی به سخنرانی نیست بلکه باید از منابع موجود از جمله منابع خروج از شمولی که برخی از دستگاه‌ها دارند باید استفاده کرد و سریع تر این خسارات جبران شود.

او در پاسخ به این سوال که سطح خسارت بسیار بالا است گفت: به نظر من کشور از توان لازم برای مواجهه با این خسارات برخوردار است و هرچقدر هم عمق فاجعه زیاد باشد باز هم امکان مقابله با آن وجود دارد.

فلاحت‌پیشه درباره حضور نیروهای حشدالشعبی و حواشی که درباره آنها مطرح شد گفت: حضور آنها بدون نظر وزارت کشور صورت نگرفته است بالاخره همکاری‌های غیر رسمی میان ایران و عراق تحت معقوله اربعین وجود دارد که به نظرم باید از آن استقبال کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.