طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در خودروهای سواری تولیدی در اسفند ماه ۹۷ در بخش سواری در سطح قیمتی یک، نیو مزدا ۳ و سوزوکی گراند ویتارا چهار ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.

در خودروهای سواری تولیدی در سطح قیمتی دو نیز خودروی پژو ۲۰۰۸ با اخذ پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را به خود اختصاص داده است. همچنین در سطح قیمتی دو، هیوندا accent، کیا سراتو و هایما S۷ اتوماتیک چهار ستاره کیفی و خودروهای جک S۵، جک S۳، تیگو ۵ و هایما S۵ سه ستاره از پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند. در این سطح قیمتی (سطح دو) تنها نیو ام‌وی‌ام X۳۳ S است که یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

علاوه بر این در سطح قیمتی سه نیز خودروهای B۳۰، چانگان CS۳۵ معادل چهار ستاره و آریزو ۵ و ام‌وی‌ام X۲۲ دو ستاره از پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.

در سطح قیمتی چهار تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس، پارس تندر، رنو ساندرو اتوماتیک، پژو ۲۰۷ دنده‌ای و اتوماتیک، توانسته‌اند چهار ستاره کیفی را کسب کنند.

همچنین در این سطح قیمتی، پژو ۲۰۶ صندوقدار و بدون صندوق، دنا و نیو ام‌وی‌ام ۳۱۵، کوئیک و دانگ فنگ H۳۰ سه ستاره از پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند. در این سطح قیمتی سورن، پژو پارس، پژو ۴۰۵، ساینا،تیبا و تیبا ۲، دو ستاره از پنج ستاره کیفی را به دست آورده‌اند.

در سطح قیمتی پنج نیز تمام خودروهای مورد ارزیابی دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. بر این اساس خودروهای سایپا X۱۳۱، X۱۳۲، X۱۱۱ گروه خودروسازی سایپا و سایپا X۱۳۱ شرکت پارس خودرو همگی دو ستاره کسب کرده‌اند.

در مدل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کیفی کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.