روسیاالیوم گزارش داد، عربستان فوریه گذشته شاهزاده ریما دختر بندر بن سلطان را به عنوان سفیر این کشور در آمریکا به جای شاهزاده خالد بن سلمان بن عبدالعزیز تعیین کرد و خالد بن سلمان را نیز به عنوان معاون وزیر دفاع منصوب کرد.

سفیر جدید عربستان در واشنگتن اعلام کرد: در راستای تحقق آمال کشورم عمل خواهم کرد.

ریما پس از ادای سوگند در مقابل پادشاه عربستان در صفحه شخصی خود در توییتر به زبان عربی و انگلیسی نوشت: افتخار ادای سوگند در مقابل پادشاه عربستان به عنوان سفیر ریاض در واشنگتن را داشتم و در راستای تحقق آرمان‌های کشورم عمل خواهم کرد.

در همین راستا، سفارت آمریکا در ریاض پس از ادای سوگند ریما در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: ما به شاهزاده ریما دختر بندر بن سلطان به خاطر ادای سوگند در مقابل پادشاه عربستان به عنوان سفیر ریاض در واشنگتن تبریک می‌گوییم.

در ماه فوریه گذشته طی حکم‌های سلطنتی در عربستان شاهزاده خالد بن سلمان به عنوان معاون وزیر دفاع و نیز شاهزاده ریما به عنوان سفیر عربستان در آمریکا  تعیین شدند؛ به این ترتیب ریما اولین زن سعودی است که به این منصب می‌رسد و این رویدادی بی‌سابقه در تاریخ عربستان محسوب می‌شود.

ریمای ۴۴ ساله دختر سفیر پیشین عربستان در آمریکاست. ریما قبل از تعیین برای این پست از اوت ۲۰۱۶ نماینده رئیس سازمان کل وزرش عربستان در بخش زنان بود و همچنین از اکتبر ۲۰۱۷ به عنوان رئیس شورای اداره فدراسیون ورزش همگانی عربستان تعیین شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.