نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با کریستین امانپور، مجری مشهور شبکه سی.ان.ان در شهر دوبلین ایرلند مصاحبه کرد و در این مصاحبه مجری از او پرسید: آیا نگران بهره‌برداری جمهوری‌خواهان از اتهام یهودی‌ستیزی علیه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ است؟

او در پاسخ گفت: من فکر می‌کنم دیگر ایده‌های رئیس جمهور کشور ما ته کشیده است. من نمی‌خواهم در این جا درباره رئیس جمهورمان حرف بزنم چون در یک سفر خارجی به سر می‌برم. برای دیدن من به واشنگتن دی‌سی بیاید و من در آن جا به شما خواهم گفت در این مورد و درباره رئیس جمهور چه فکری می‌کنم. اما باید بگویم که خیر. ما نگران نیستیم. ما هیچگونه آلودگی به لکه  یهودی ستیزی در حزب دموکرات نمی‌بینیم و این که آنها صرفاً می‌خواهند کسی را متهم به آن کنند به این معنی نیست که ما به تله آنها گرفتار می‌شویم.

در روزهای اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ایلهان عمر، نماینده زن مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات به دلیل اظهارنظرهایش حمله کرده و صحبتهای او را "مایه بی احترامی زیاد علیه اسرائیل، یهودیان و آمریکا" دانست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ همچنین بعد از انتشار یک ویدئو از سخنرانی‌های گزینش و ادیت شده ایلهان عمر خطاب به "شورای روابط آمریکا- اسلام" با انتقاد گسترده‌ای از جانب دموکراتها رو به رو شد.

در این ویدئو، ایلهان عمر حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را با عبارت "عده‌ای کاری را انجام دادند" توصیف می‌کند و همراه با این صحبتهای او تصاویر برج‌های دوقلوی در حال سوختن پخش می‌شود.

انتقادهای او از اسرائیل و لابی حامی اسرائیل در آمریکا موسوم به "آیپک" به ترامپ بهانه‌ای برای یهودی ستیز خواندن او و حزبش داده است.

ترامپ در یک سخنرانی در ۶ آوریل خطاب به کنفرانس ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه آمریکا در لاس وگاس گفت: دموکراتها اجازه دادند که مصیبت وحشتناک یهودی‌ستیزی در حزب آنها و کشورشان ریشه بدواند.

نانسی پلوسی درباره ایلهان عمر گفت: من فکر نمی‌کنم این نماینده زن کنگره یهودی ستیز باشد.

پیش از این یک تحقیق انجام شده از سوی "مرکز پیو" نشان داد، ۷۱ درصد رأی‌دهندگان یهودی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از هیلاری کلینتون دموکرات حمایت کردندو تنها ۲۴ درصد از آنها از ترامپ حمایت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.