«محمود حجتی» روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این که برداشت گندم شروع شده است، افزود: گندم از لحاظ واحد سطح بیشترین خسارت را داشته است که امیدواریم بیش از نیاز داخلی تولید این محصول را داشته باشیم.

وی اظهارداشت: با توجه به بارندگی های پاییز و زمستان در سال گذشته، آن بخش از محصولاتی که در بخش زراعی، باغی و مرتع سالم مانده اند از وضعیت خوبی برخوردارند و آثار مثبت بارش های اخیر نیز در بخش کشاو رزی امسال و سال آینده مشاهده خواهد شد.

مصوبات جدید دولت برای سیل زدگان

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیل اخیر در ۲۴ استان اتفاق افتاد، گفت: خسارت های ناشی از سیل برای کشاورزان و مردم سه استان بیشترین مشکل را ایجاد کرد که البته دولت در این خصوص برخورد مناسب و خوبی با توجه مقتضیات انجام داده است.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز درباره سیل، سیل زدگان و خسارت های وارد شده، مصوبات خوبی داشتیم؛ مواردی که در جلسه دوم هیات دولت در سال ۹۸ تصویب شد بیشتر با توجه به مختصات و مقتضیات سیل مازندران و گلستان بود، اما در جلسه امروز بخش عمده مصوبات به استان های لرستان، چهار محال و بختیاری، ایلام و خوزستان مربوط می شد.

حجتی افزود: برای چگونگی تامین خسارت های بلاعوض به کشاورزانی که دچار آسیب شده اند و کمک های تسهیلاتی قرض الحسنه در شاخه های مختلف، مصوبات مختلف آن با جزئیات ابلاغ می شود تا همگان در جریان قرار گیرند.

وی ادامه داد: اعتبارات به استان ها براساس میزان خسارت وارد شده و با توجه به مصوبات دولت در اختیار استان ها قرار می گیرد که البته ستاد حوادث استان مسئول است که به صورت تیمی دستور العملی را که تهیه و ابلاغ شده را اجرایی کند.

ورود گوشت قرمز با ارز۴۲۰۰ مربوط به ثبت سفارش سال ۹۷ است

وزیر جهاد کشاورزی درباره واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی گفت: بحث واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی در اسفندماه سال ۹۷ تصویب و ابلاغ شد، که مربوط به پرونده های جدید یا آنها که ارز رسمی دریافت نکرده اند می شود.

وی اضافه کرد: گوشت قرمز و دام زنده ای که اکنون وارد کشور می شود مربوط به ثبت سفارش های قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار در اسفند ماه سال گذشته است؛ این واردکنندگان مهلت دارند با ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات انجام بدهند.

وزیر جهادکشاورزی افزود: به طور قطع فرایند واردات گوشت به ویژه منجمد یک دوره زمانی سه تا چهارماهه را می طلبد؛ به خصوص اگر از برزیل تامین و وارد شود؛ اما در خصوص گوشت سرد دام سبک این دوره زمانی کوتاه تر است.

حجتی گفت: گوشت های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان تحت نظارت ستاد تنظیم بازار به شکل هدفمند در اختیار گروه های هدف همچون تعاونی ها و اتحادیه های کارگری و کارمندی قرار می گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.