«علی دایی» در نشست خبری پیش از دیدار با سپاهان اصفهان در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، اظهار داشت: بازی بسیار دشواری داریم، چراکه سپاهان بازیکنان و کادرفنی خوبی دارد و مدعی قهرمانی است. در دیدار رفت با چند اشتباه نتیجه را به سپاهان واگذار کردیم و اکنون به دنبال جبران و کسب سه امتیاز هستیم.

وی در مورد حواشی به وجود آمده پس از صحبت های برادرش در خصوص شرایط پرپسولیس، گفت: هیچگاه به برانکو توهین نکرده و موفقیت های او را زیر سوال نبردیم. او کار بزرگی انجام داد و در دو سال پرسپولیس را به قهرمانی رساند و این فصل نیز مدعی اصلی قهرمانی است. «محمد دایی» مگر دروغ گفته که هزینه یک بازیکن پرسپولیس به اندازه کل تیم من است و می‌توانیم این را ثابت کنیم.

سرمربی سایپا با بیان اینکه رقابت تیم های بدون طرفدار و بی پول با تیم های بزرگ جدال نابرابر است، توضیح داد: من تقاضا دارم که کمیته اخلاق، قوه قضائیه و وزارت اطلاعات وارد عمل شود و ببیند چه پول هایی در فوتبال هزینه و جا به جا می شود. باید این مساله شروع شود و اگر پای من هم وسط است، اعلام شود. به ماجرای «روغن نباتی» و «ال ای دی» برسند. به بلیت فروشی ها و بلیت های تقلبی برسند و ببینند چه پول هایی به دست چه افرادی رسیده است.

وی گفت: اینکه شما بعد از بازی یک سوال بپرسید که فقط حاشیه درست کند درست نیست و ما را از اصل ماجرا و کثیف کاری ها دور می کند. پیشکسوتان را دوست دارم و برایشان احترام قائل هستم، اما برخی حرف هایی می زنند که اصلا شایسته نیست. نمی شود که همه بد باشند و ما خوب باشیم.

دایی گفت: ما در پرسپولیس بازی و مربیگری کرده ایم و پرسپولیسی نمی شویم، اما عده ای که اصلا نمی دانیم کجا بوده اند و چه کار کرده اند، پرسپولیسی شده اند. سایتی نزدیک به باشگاه پرسپولیس مطلبی زده که اصلا درست نیست. با باشگاه پرسپولیس توافق کرده ایم و فقط بحث مسائل مالی مانده است، اما موارد مختلفی را به من ربط می دهند که نمی توانم برابر آنها سکوت کنم. اگر سکوت می کردم، نصف تهران برای من بود. من از بچگی سالم زندگی کرده ام و سالم زندگی می کنم و حرفم را نیز می زنم.

وی به حضورش در پرپسولیس اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که «محمد رویانیان» مدیرعامل بود به پرسپولیس آمدم که از نیم فصل دوم کسی بالای سر ما نبود، پولی وجود نداشت و حق و حقوقی داده نشد. با این همه اتفاق های عجیب، تیم نائب قهرمان شد. در نیم فصل دوم بازیکنان مدام در اعتصاب بودند و بدون پول تا پایان کار کردیم.

بهترین گلزن تاریخ دیدارهای ملی فوتبال جهان، افزود: هر فردی از باشگاه پرسپولیس صحبت کند، جواب او را می دهیم و بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم. به برادرم که تحصیل کرده است و هزاران دانشجو به سطح اول این مملکت داده است، توهین می کنند و باید جواب آنان را بدهیم.

دایی تصریح کرد: هم از پرسپولیسی ها فحش می خوریم و هم استقلالی ها به ما بحث تبانی را می چسبانند. از کاه کوه نسازیم، چراکه در مملکت آنقدر مشکل داریم که به همفکری و توجه نیاز است و باید پشت یکدیگر باشیم. تحریم هستیم و باید کنار هم مشکلات را تحمل کنیم تا به شرایط خوب برسیم.

«امیر قلعه نویی» سرمربی تیم فوتبال سپاهان نیز به نشست خبری این دیدار نرسید.

تیم سایپا فردا (پنجشنبه) از هفته بیست و ششم لیگ برتر باشگاه های ایران از سپاهان پذیرایی می کند.

سایپا با ۳۱ امتیاز هفتم است و سپاهان با ۴۷ امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.