شبکه ۱۳ سرزمین های اشغالی چهارشنبه شب فاش کرد که یک هیأت از وزارت امور خارجه اسرائیل اوایل این هفته به بحرین رفته و علاوه بر شرکت در یک کنفرانس، با برخی مسؤولان دولت منامه دیدار و گفت وگو کرده است.

این شبکه به هویت مسؤولان بحرینی که این هیأت صهیونیست با آنان دیدار کرده، اشاره ای نکرده است.

دولت بحرین و رژیم صهیونیستی نیز تاکنون به خبر سفر این هیأت اسرائیلی به منامه هیچ واکنشی نشان نداده اند.

روزنامه «اسرائیل هیوم» (اسرائیل امروز) روز دوشنبه اعلام کرده بود؛ هیأت صهیونیستی شرکت در کنفرانس کارآفرینی در بحرین را لغو کرد.

این در حالی است که شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی بدون اشاره به ماهیت مسؤولان اسرائیلی و جزئیات بیشتر اعلام کرد: برخلاف برخی گزارش ها مبنی بر لغو این سفر، دیپلمات های اسرائیلی به منامه رسیدند و چندین جلسه در حاشیه این کنفرانس با مقامات بحرینی داشتند.

اسرائیل هیوم اعلام کرده بود، این هیأت متشکل از ۳۰ تاجر و مسؤولان دولتی تل آویو بوده است.

این روزنامه روز دوشنبه اعلام کرد که اعتراضات گسترده در بحرین و بویژه در شبکه های اجتماعی منجر به لغو شرکت این هیأت اسرائیلی در کنفرانس شده بود.

سازمان برگزار کننده این کنفرانس کارآفرینی روز دوشنبه در حساب توئیتری اش اعلام کرد: هزاران کارآفرین از سازمان های فناوری از بیش از ۱۷۰ کشور در این کنفرانس شرکت کردند.

در ماه های گذشته چندین هیأت ورزشی صهیونیستی در کنفرانس ها، همایش های ورزشی در برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شرکت کردند.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده که شرکت هیأت های اسرائیلی به همگرایی میان تل آویو و کشورهای عربی خواهد انجامید.

پیش از آن و در آبانماه ۹۷ یک هیأت رژیم صهیونیستی به امارات سفر کرد و سرود این رژیم نامشروع برای نخستین بار در ابوظبی نواخته شد.

از سوی دیگر انتشار تصاویر دیدار &#۳۹;ناصر التمیمی&#۳۹; رییس فدراسیون جودو امارات با «میری ریگو» در مرکز ابوظبی جنجال آفرین شد و اعتراض مردم کشورهای عربی به ویژه شهروندان اماراتی را در پی داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.