جرج لیکنز، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در نشست خبری پیش از بازی با پیکان، گفت: ۵ بازی مهم تا انتهای فصل داریم که یکی از دیگری مهم‌تر است. بازی مقابل پیکان می‌تواند مهم‌ترین بازی ما باشد چرا که اهمیت بسیار زیادی دارد. در حال حاضر ۴۹ امتیاز داریم و این نتیجه بدی محسوب نمی‌شود و وقتی که من به این تیم آمدم کسی فکر نمی‌کرد که چنین نتایجی بگیریم. خط حمله ما بسیار خوب است اما عملکرد تیم ما در بخش دفاعی قابل تأمل است.

او ادامه داد: به مالک و هواداران باشگاه تبریک می‌گویم که در یک سالی که مالکیت این تیم را بر عهده گرفته است موفق به گرفتن ۴۹ امتیاز شده است و این کار بزرگی است. هواداران تبریزی با تراکتورسازی و فوتبال زندگی می‌کنند. ما به دنبال این هستیم که یک باشگاه معمولی را به یک باشگاه حرفه‌ای تبدیل کنیم. خوشحالم که آقای زنوزی با من و بازیکنان جلسه گذاشته و بعد از این جلسه هیچ فشاری روی تیم گذاشته نشده است و انگیزه برای ادامه کار در تمام بازیکنان افزایش یافته است.

لیکنز اضافه کرد: من یک برد را بیشتر از سه مساوی دوست دارم و همیشه از باخت منتفر هستم. خیلی خوب است که وقتی امتیازی را از دست می‌دهیم بتوانیم شروعی دوباره داشته باشیم و برای کسب موفقیت بجنگیم.

او در مورد مصدومان تیمش هم بیان کرد: ایمان سلیمی در تمرین امروز از ناحیه مچ پا مصدوم شد و باید وضعیت او برای بازی فردا بررسی شود. سوگیتا نیز ۵۰ درصد آماده بازی شده است اما هنوز وضعیت نهایی او را در خصوص بازی فردا نمی‌دانیم. محمدرضا اخباری به علت شرایطی که در بازی قبلی پیش آمد صد در صد فردا درون دروازه ما می‌ایستد. در خصوص سوگیتا نیز نمی‌خواهم ریسک کنم چرا که او را برای بازی‌های آینده نیاز داریم.

سرمربی تراکتورسازی در مورد شرایط تیمش هم گفت: ما هیچ‌گاه به دنبال این نیستیم که ۳ امتیاز را به ما هدیه بدهند و می‌خواهیم برای کسب ۳ امتیاز همیشه بجنگیم. تمام بازیکنانم برای تیم بازی می‌کنند و شرایط تیمی ما بسیار خوب است. هر بازی پیچیدگی و شرایط سخت خودش را دارد. نمی‌خواهم در این خصوص حرف‌های تکراری بزنم. اتفاقی که دیشب در بازی منچستر سیتی - تاتنهام افتاد فقط در فوتبال رخ می‌دهد و همین است که این ورزش را بسیار زیبا و جذاب کرده است.

برنامه کوتاه مدت و بلند مدتم را به باشگاه ارائه دادم و به دنبال آن هستیم که طبق آن برنامه جلو برویم. ما اعتماد به نفس و انگیزه لازم را به بازیکنان منتقل کردیم و می‌خواهیم که برای بردن بجنگیم.

او درباره سوال خبرنگاری درباره جلسه‌اش با زنوزی هم پاسخ داد: من تاکنون با مدیران زیادی کار کرده‌ام ولی با قاطعیت می‌گویم که زنوزی یکی از مدیرانی است که با عشق کار می‌کند و به شهر و تیمش عشق می‌ورزد. وقتی مدیر باشگاهی در بین بازیکنان و مربیان حضور پیدا می‌کند یک ترسی بازیکن و مربی را فرا می‌گیرد اما وقتی امروز به تمرین آمدیم دیدیم که مالک در تمرین حاضر شده و نشان داد که یک رهبر واقعی است. ساختاری که تلاش می‌کنیم در تراکتورسازی به آن برسیم به این صورت است که ما به فکر یک قهرمانی نیستیم و به دنبال تداوم قهرمانی‌هایمان هستیم. شاید هر مدیر و مالک دیگری بود در تمرین امروز درباره اتفاقات بازی قبل صحبت می‌کرد اما زنوزی امروز در خصوص آینده حرف زد و انگیزه و اعتماد به نفس لازم را در بازیکنان برای ادامه کار ایجاد کرد.

لیکنز در پاسخ به این پرسش که چرا تیمش مقابل تیم‌های بزرگ خیلی خوب بازی می‌کند اما مقابل تیم‌های ضعیف خوب کار نمی‌کند هم اظهار کرد: تیم‌هایی که در انتهای جدول هستند بازی در مقابل آن‌ها سخت است چرا که کیفیت بازی و کارهای تاکتیکی تیم را خراب می‌کنند. همیشه این بازی‌ها دشواری‌های خاصی دارد و قبل از بازی با سپیدرود هم این موضوع را گفته بودم. در مقابل تیم‌های بزرگ حمایت هواداران هم زیاد است و تمرکز بازیکنان بسیار بیشتر است. بازی فردا و بازی مقابل ذوب‌آهن بسیار مهم هستند. حالا نمی‌خواهم در خصوص بازی مقابل پرسپولیس حرف بزنم و فکر کنم. ما برای اینکه بتوانیم حرفه‌ای بشویم باید مقابل تیم‌های پایین جدولی هم با انگیزه زیادی کار کنیم. تراکتورسازی باشگاهی است که شور و هیجان در اطراف این تیم بسیار زیاد است. این موضوع در درون تیم هم وجود دارد و بدون این شور و هیجان نمی‌شود به نتیجه رسید.

سرمربی تراکتورسازی درباره اینکه یا تعویض نمی‌کند یا خیلی دیر این کار را انجام می‌دهد هم توضیح داد: من بیست و سه بازیکن دارم که هر کدام یک اهمیت خاصی برای من دارند. وقتی آن‌ها را حتی دو دقیقه وارد زمین می‌کنم کیفیتی که از آن‌ها می‌بینم برایم مهم است. بازیکنان کنونی بهترین عملکرد را دارند اما باید سعی کنیم برای فصل آینده خودمان را به سطح خیلی بالاتری برسانیم.

او درباره اینکه تیمش مدیرعامل ندارد هم گفت: این سوال سوالی سیاسی است و به من ربطی ندارد. من در کشورهای مختلفی کار کرده‌ام اما کسی که اکنون بالای سر باشگاه است تا کنون سفارشی در خصوص بازی دادن یا ندادن بازیکنی به من نکرده است. این موضوع خیلی مهم است.

او ادامه داد: ما به دنبال بهترین شدن هستیم و تمام تلاشمان را در این راستا انجام می‌دهیم. انگیزه همه تیم‌ها مقابل ما زیاد است. هر تیمی که مقابل ما قرار می‌گیرد با انگیزه زیادی ظاهر می‌شود. آقای فرکی هم از این قائده مستثنی نیست.

لیکنز اضافه کرد: از زمانی که من با تراکتورسازی قرارداد بستم فقط امضا نکردم بلکه با قلبم به اینجا آمدم. اتفاقات گذشته برای ما مهم نیست و فقط به بازی‌های آینده فکر می‌کنیم. با برد فردا هم نمی‌توانیم بگوییم به قهرمانی رسیده‌ایم. قبلاً به من می‌گفتید که خط حمله خوبی نداریم ولی کلیت فوتبال این است که یک تیم اول گل نخورد و سپس به فکر گلزنی باشد. من هیچ وقت از تغییر زیاد خوشم نمی‌آید و فقط آن تغییراتی را انجام می‌دهم که به نفع تراکتورسازی باشد. من دوست دارم در هر پست چند بازیکن با هم رقابت کنند ولی اکنون نمی‌توانیم آن وضعیت را داشته باشیم و شاید در آینده چنین رقابتی ایجاد بشود.

سرمربی تراکتورسازی بار دیگر در مورد تعویض‌هایش توضیح داد: عملکردی که در سه ماه گذشته داشته‌ام خوب بوده است پس چرا باید این وضعیت خوب را تغییر بدهم؟

او در مورد محسن فروزان هم بیان کرد: باشگاه در خصوص فروزان تصمیم گرفته است و این موضوع به باشگاه مربوط می‌شود. اخباری روز به روز با اعتماد به نفس بیشتری کار می‌کند و فقط بحث او نیست که باید آماده باشد. فردا باید همه بازیکنان از نظر ذهنی و بدنی آماده بازی باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.