رئیس کل بانک مرکزی با مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در تهران دیدار کرد.

رئیس کل بانک مرکزی نیز در این دیدار با تأکید بر توسعه روابط مالی و تجاری در راستای منافع طرفین، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌ها و پیگیری‌های دولت سوئیس استقبال می‌کند و ارتقای تجارت با سوئیس را در راستای منافع دو کشور ارزیابی می‌کند.

عبدالناصرهمتی ادامه داد: تسریع در گشایش کانال بانکی میان دو طرف، می‌تواند نشانه مثبتی از حرکت دولت‌ها به سمت هماهنگ سازی سیاست‌های تجاری و مالی بین المللی خود بر اساس منافع متقابل و نه بر اساس فشار‌های خارجی تلقی شود و این روند باید مورد حمایت و تقویت قرار گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، بدون توجه به فشار‌های آمریکا و بر اساس منافع ملی خود، توسعه روابط تجاری و بانکی با سایر کشور‌ها را دنبال می‌کند.

سفیر سوئیس در این دیدار ضمن تاکید بر عزم آن کشور بر تقویت روابط بانکی و مالی با ایران گفت: کشور سوئیس همواره روابط بانکی و مالی مناسبی با جمهوری اسلامی ایران داشته است و تحریم‌ها و محدودیت‌های آمریکا نباید موجب محدودیت روابط بانکی شود.

وی با اشاره به اینکه دولت سوئیس پیگیری‌های لازم را برای تقویت مناسبات تجاری و بانکی و همچنین گشایش مجدد کانال بانکی میان ایران و سوئیس انجام داده است، افزود: به زودی شاهد افزایش تبادلات بانکی میان دو کشور خواهیم بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.