نشریه آمریکایی تایم در مطلبی با اشاره به انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، نوشت این گزارش ثابت کرد «دونالد ترامپ» فردی ترسو و ضعیف است.

تایم در ابتدای این مطلب نوشت: اکنون می‌دانیم دونالد ترامپ چگونه فردی است. ورای توئیت‌ها، سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها، مناظره‌ها، کنفرانس‌های خبری، رسوایی‌ها، کتاب‌های با منابع ناشناس او، بررسی جامع گزارش رابرت مولر بیش از هر چیزی تصویری واقعی از دونالد ترامپ را به ما نشان می‌دهد.

در بخشی از این مطلب آمده است: یکی از مهمترین بخش‌ها در گزارش مولر مربوط به تلاش رئیس جمهور آمریکا برای مانع‌تراشی در روند تحقیقات بازرس ویژه است و به موضوعی مربوط است که همگان از آن مطلع هستند. این ماجرا مربوط به زمانی می‌شود که دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ درمی‌یابد که روزنامه نیویورک تایمز قصد انتشار اخبار مربوط به نشست جنجالی او با یک وکیل روس در برج ترامپ در ژوئن سال ۲۰۱۶ را دارد. پسر ترامپ در بیانیه‌ای در این خصوص علت این نشست را پیگیری اهداف انتخاباتی عنوان می‌کند. بیانیه‌ای که از سوی ترامپ رد شد. ترامپ از پسرش خواست تا این بیانیه را مورد ویرایش قرار داده و انگیزه‌های این نشست جنجالی از آن حذف شود. ترامپ در واقع با این کار پسرش را وسیله‌ای برای دستیابی به خواست خود کرد. تایم در ادامه این مطلب به بخش‌های مهم دیگری از گزارش نهایی رابرت مولر و اقدامات بحث برانگیز ترامپ پرداخت.

تایم در ادامه می‌نویسد گزارش مولر را باید به عنوان یک یادبود از یک واقعیت تلقی کرد. این گزارش به سادگی و وضوح نشان داد که در واقع دونالد ترامپ آن کسی که حامیان او تصور می‌کنند، نیست. او نه تنها فرد جسوری نیست بلکه آدم ترسویی است. در حالیکه حامیان او نوعی وفاداری اولیه را نسبت به او از خود نشان دادند، اما او درعوض حتی به اعتبار پسر خود آسیب زد تا در یک چرخه خبری پیروز شود. تصمیم‌های احمقانه او در این باره بارها تکرار شد.

تایم در پایان نوشت: ترامپ فرد ضعیفی است، آنقدر ضعیف که حتی نمی‌تواند برای رسیدن به خواسته‌های خود اقدامی انجام دهد. همانطور که در گزارش بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا آمده است تلاش‌های رئیس جمهور برای تحت تاثیر قرار دادن تحقیقات مولر عمدتا ناموفق بود، زیرا اطرافیان ترامپ از انجام دستورات او خودداری کرده یا با درخواست‌های او موافق نبودند. او فرد قدرتمندی نیست. او فرد عاقلی نیست. او فرد شایسته‌ای نیست، او حقیقتا یک رئیس جمهور نیست. صرف نظر از جرائم بالقوه او، هیچ مورد قابل تحسینی درباره ترامپ در گزارش مولر مشاهده نشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.