براساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه آخرین روز فروردین ۹۸ با افزایش بی‌سابقه ۴۴۶۴ واحد به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۷۵ واحد رسید که در نوع خود یک رکورد جدید به حساب می‌آید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز ۱۱۸۹ واحد رشد کرده و به رقم ۴۰ هزار و ۶۵۲  واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران امروز به بیش از ۷۸۳ هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران بورس تهران بیش از ۴ میلیارد ورقه بهادار،‌سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۴۹ هزار نوبت معامله و به ارزش بیش از ۱۲۱۳ میلیارد تومان معامله کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱۲۸۶ واحد رشد کرده و به رقم ۵۸ هزار و ۹۱۰ واحد رسید، شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۸۲۹ واحد تقویت شده و به رقم ۲۸ هزار و ۳۴۶ واحد رسید؛ شاخص آزاد شناور با افزایش ۵۲۶۷ واحد به رقم ۲۳۰ هزار و ۸۲۲ واحد رسید؛ شاخص بازار اول بورس با افزایش ۳۱۶۶ واحدی به رقم ۱۵۳ هزار و ۲۴۲ واحد و شاخص بازار دوم در بورس تهران با افزایش ۹۴۶۶ واحد به رقم ۳۹۴ هزار و ۳۳۲ واحد رسید.

امروز عمده نمادهای بورسی مانند، فارس، پارسان، شپدیس، وبملت، رمپنا، وغدیر، تاپیکو همگی در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند.

نمادهای پربیننده بورسی شامل بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، داده گستر عصر نوین، فولاد مبارکه اصفهان، پارس خودرو و گروه مپنا بودند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۵۷ واحد رشد کرده و به رقم ۲۴۷۷ واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران امروز به بیش از ۱۴۴ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران در فرابورس ایران امروز بیش از یک میلیارد ورقه، حق تقدم و سهام در قالب ۱۵۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۶۶۹ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای عمده فرابورسی مانند مارون، ذوب، زاگرس، شاوان، هرمز، شرانل، شراز همگی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای پربیننده در فرابورس مربوط به شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، نیروگاه زاگرس کوثر، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس، صنایع کاغذ پارس، کشت و دامداری فکا، ریل‌پرداز سیر و صنایع کاغذ پارس و تجارت الکترونیک پارسیان کیش بوده‌اند.

امروز همچنین با پیام ناظر بازار، توقف نماد وآذر۱ به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف انجام شد. نماد معاملاتی کپارسح و نماد بموتو۱ به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف متوقف شد و نماد معاملاتی ومعادنح، کگلح بازگشایی شدند و همچنین نماد معاملاتی شیراز ۱ به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.