بیژن زنگنه امروز (شنبه) در جمع بازرسان چهار شرکت اصلی وزارت نفت اضافه کرد: با فساد در هر سطحی باید مبارزه کرد و کوچک و بزرگ ندارد. اینکه فردی که فساد کرده آدم خوب و آبروداری است و به این دلیل از کنار فساد او بگذریم اول فساد خودمان است و در درگاه خداوند باید جوابگو باشیم.

زنگنه افزود: نباید با آدم فاسد مدارا کرد و به او ترحم کرد، بلکه باید اشد مجازات را اعمال کرد

«البته این بدان معنا نیست‌ که آبروی مردم را نادیده بگیریم. آبروی مردم مانند خونشان است. اگر آبروی کسی را به ناحق بریزیم مثل این است که خون او را ریخته ایم و پیش خدا و جامعه مسئولیم».

وی «سلامت» را نخستین شرط کسانی دانست که با فساد مبارزه می کنند و ادامه داد: ملاقات و صحبت‌های بازرسان باید با حساب و کتاب باشد.

زنگنه تصریح کرد: سالم و فاسد بودن دائمی نیست و امکان خلاف برای هر شخصی وجود دارد. البته باید آن آدمی را که خلاف عمده می کند حذف کنیم و نمی توانیم بگوییم که این دفعه را می بخشیم.

شفافیت در دوره تحریم کاهش می یابد

وزیر نفت تصریح کرد: با توجه به اینکه شفافیت در دوران تحریم کاهش می یابد و کار سخت تر می شود بنابراین باید دقت زیادی کنیم تا فساد عمده و قابل ذکری در این مقطع زمانی پیش نیاید.

وی تاکید کرد «در موضوع مبارزه با فساد قوم و خویش و رفاقت نداریم».

زنگنه تصریح کرد: اعتقادم این است که بازرس‌ها با جدیت به کارشان بپردازند. اولویت از نظر من مبارزه با فساد است و شناختن کسانی که فساد می کنند.

در مقابل تخلف و جرم هرگز کوتاه نمی آییم

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایت وزارت نفت نیز در این نشست گفت: در مقابل تخلف و جرم هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

اشکان میرمحمدی کنترل درون سازمانی با روش‌های مختلف و نوین را سبب ناامن کردن فضای اداری برای مفسدان مالی و اقتصادی دانست و افزود: نظارت‌های سرزده و نامحسوس و بازرسی‌های هدفمند، کارآمدی سیستم اداری را تضمین می کند.

میرمحمدی تصریح کرد: بعضی فکر می کنند اگر جایی نظارت تقویت شود به معنای آن است که خدای ناکرده اعتماد به آنجا تضعیف شده، در حالی که اینگونه نیست بلکه نظارت و کنترل لازمه مدیریت است.

وی ادامه داد: اگر بازرسی به محیطی وارد شد و موضوعی را بررسی کرد، معنایش این نیست که آنجا اشکالی پیدا شده است. بلکه بازرس در آنجا حضور پیدا می کند تا اشکالی پیدا نشود و اگر اشکالی پیدا شد با ارائه پیشنهادها در گزارش، اشکال را مرتفع سازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.