کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر احتمال تصویب نشدن لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص به دلیل اقدام آمریکا درباره‌ سپاه، گفت: CFT و پالرمو دو کنوانسیون بین‌المللی است که کشورها براساس توافقات درونی خود عضو این کنوانسیون‌ها می‌شوند. قطعا این کنوانسیون‌ها دارای نقاط منفی و مثبتی است نباید تصور شود که این کنوانسیون‌ها بدون نقص بوده و چشم‌بسته به آن ملحق شد یا این‌که تصور شود علیه منافع ملی ما است.

وی گفت که می‌توان با یکسری حق شرط‌ها به این کنوانسیون‌ها ملحق شد و در صورت لزوم هم از آن خارج شد. ما در شرایط جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم که دشمنان ما به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران طبق سند چشم‌انداز تا سال ۱۴۰۴ تبدیل به قدرت اول منطقه می‌شود و تنها کشوری است که قابلیت بالقوه برای رسیدن به این جایگاه را دارد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «آمریکا می‌داند که با استراتژی منطقی و دقیق نمی‌تواند با ایران مقابله کند»، اظهار کرد: هدف آمریکا مقابله با سیاست‌های اقتصادی است که به همین دلیل جنگ اقتصادی را علیه ما شروع کرده حتی کار به تروریسم اقتصادی کشیده شده است که اجازه رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه را در زلزله و سیل به ایران نداد.

دهقانی با بیان این‌که «باید با عقلانیت از نظام‌ها و سازمان‌های حاکم بر روابط بین‌الملل و کنوانسیون‌ها به نفع خود استفاده کرد»، گفت: نباید با انزوا از پیوستن به این کنوانسیون‌ها پرهیز کرد. اگر ما اقتدار و ظرفیت‌مان را در عرصه سیاسی قبول داریم و در حوزه نظری و روابط بین‌المللی حرفی برای گفتن داریم باید در جهان نشان دهیم کما این‌که تجربه ثابت کرده که دیدگاه‌هایی در حوزه‌های سیاسی و امنیتی مورد قبول قرار می‌گیرد و ایران در انزوا قرار نگرفته و این آمریکاست که با تصمیم‌هایش خود را به چالش کشیده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «با یک جانبه‌گرایی آمریکا مواجه هستیم»، ادامه داد: باید با الحاق به این کنوانسیون‌ها حضور فعال در جامعه جهانی داشته باشیم نه این‌که خود را از ساختارها دور کرده و در انزوا قرار دهیم. ما باید تمامی تلاش‌مان را برای جلب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی به کار گرفته و از فرصت‌ها استفاده کنیم با الحاق به این کنوانسیون‌ها می‌توان نقش موثرتری در عرصه جهانی داشته و توطئه‌ها و اثرات مخرب سیاست‌های آمریکا علیه ایران را خنثی کنیم اینها همه با در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی صورت گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.