روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از این مسئول عراقی نوشت: عملیات تامین امنیت مرزهای زمینی با سوریه از مدتی قبل آغاز شده است، هنگام ارزیابی این طرح، مشخص شد که لازم است برخی ابعاد طرح و چگونگی اجرای آن دوباره بررسی شوند. همچنین مشخص شد که در برخی مناطق نیز طرح به شکل درستی اجرا نشده است.

این مسئول عراقی گفت: این طرح که پیش از این موفقیت آن در جلوگیری از عبور تروریست‌ها از مرزهای عراق- سوریه مسجل شده بود، اکنون به برخی تغییرات نیاز دارد؛ از جمله اینکه دوربین‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی در محل نصب شده و مناطق جدیدی به آن اضافه شوند. همچنین مشخص شد در برخی نقاط به اقدامات بیشتری نیاز هست.

وزارت دفاع عراق اخیرا اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی این کشور با گشت‌زنی‌ها، ایجاد کمین، تقویت مناطق مرزی و تجهیز آنها به انواع سلاح‌ها به تلاش‌های خود برای تامین امنیت مرزهای مشترک این کشور با سوریه ادامه می‌دهند. علاوه بر این فرماندهی عملیات الجزیره و بخش‌های وابسته به آن شامل تیپ هشت پیاده نظام، نیروهای گارد مرزی، حشد شعبی و سایر نیروهای امنیتی اقدامات بسیاری در راستای برقراری امنیت این مرزها انجام می‌دهند.

این مسئول امنیتی عراقی افزود: تلاش‌ها برای برقراری ۱۰۰ درصدی امنیت ادامه دارد و شامل تامین امنیت راه‌های زمینی دو کشور نیز می‌شود. در حال حاضر می‌توانیم بگوییم بیش از ۸۰ درصد امنیت این جاده‌ها تامین شده‌ است.

نیروهای عراقی در دسامبر کار ایجاد خاکریزها و خندق‌ها و ساخت برج‌های مراقبت در این مرزها را با هدف کنترل کامل بر آنها و ممانعت از عبور داعشی‌ها و نفوذ آنها به خاک عراق آغاز کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.