مجیدرضا حریری، نائب رییس اتاق بازرگانی یاران و چین با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرآنلاین افزود: گر در طول سال ۹۷ حدود ۳۳میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شده، سهم بخش خصوصی به صورت خالص حدود ۶ تا ۷میلیارد دلار است و بیش از ۲۵ تا ۲۶میلیارد دلار از این مبلغ به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار شرکت های دولتی مانند صندوق های بازنشستگی و … هستند. بنابراین برای برگشت ارزهای صادراتی باید به طور مستقیم به مدیران این شرکت ها و صندوق ها که یا دولتی بوده و یا منصوب دولت هستند، فشار وارد شود که به حتم دولت و بانک مرکزی می توانند نتایج قابل توجهی بگیرند. 

وی درباره بازگشت ارزهای صادراتی گفت:‌ تاکید بانک مرکزی بر روی برگشت ارزهای صادراتی، اصرار درستی است البته این برگشت فقط نباید فیزیکی باشد بلکه این ارزها باید وارد چرخه اقتصادی کشور شود.

 وی تاکید کرد: در زمینه ارز صادراتی بخش خصوصی نیز موظف است به طور شفاف عملکرد خود را بیان کرد اما متاسفانه در این مدت، میزان شفافیت از سوی این بخش قابل قبول نبوده است. 

حریری اضافه کرد: آمار برگشت ارزهای صادراتی به صورت تخمینی است و دو طرف ماجرا یعنی بانک مرکزی و بخش خصوصی باید آمارهای خود را ارایه دهند.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.