بوستان پردیسان در حالی که شهروندان تهرانی به دنبال بازدید کم هزینه از مراکز تفریحی و خدماتی هستند، این روزها پولی شده است و از مراجعه کنندگان به این بوستان مبالغی اخذ می‌شود.

همواره شهروندان به دنبال بازدید کم هزینه از مراکز تفریحی و خدماتی هستند، اما در چند روز اخیر مباحثی پیرامون اخذ هزینه از شهروندان، جهت ورود به بوستان پردیسان مطرح شده است که در پی آن پایتخت نشینان اعلام می‌کنند برای ورود به بوستان پردیسان، از آن‌ها وجوهی اخذ می شود.

علی محمد مختاری رئیس سازمان بوستان‌های شهرداری تهران با اشاره به این موضوع که بوستان پردیسان زیر نظر سازمان محیط زیست است، گفت: با توجه به اتفاقات گذشته در این بوستان، در رابطه با سرقت وسایل خودرو، پارکینگ بوستان پردیسان از طرف سازمان محیط زیست اجاره داده شده است تا با کنترل ورود و خروج خودروها و وسایل نقلیه، از بروز این دسته از اتفاقات مشابه جلوگیری شود.

وی گفت: پارک پردیسان تهران در اختیار سازمان محیط زیست است و تنها حفظ و نگهداری از فضای سبز این بوستان بر عهده شهرداری تهران است و شهروندان پایتخت نشین باید بحث چرایی اخذ وجه در این بوستان را از مراجع ذی‌ربط( سازمان حفاظت محیط زیست) پیگیری کنند.

روابط عمومی سازمان محیط زیست در توضیح علت اخذ وجوه از مراجعه کنندگان به بوستان پردیسان گفت: به دستور مقام قضایی در جهت پیشگیری از سرقت لوازم خودرو در این بوستان، نخستین اقدام به کارگیری ۲ نفر نگهبان در محیط پارکینگ درب ورودی این بوستان از مسیر اتوبان همت بود.

روابط عمومی سازمان محیط زیست ادامه داد: با توجه به کارگیری این ۲ نیرو باید از منبعی حقوق این افراد پرداخت می‌شد که بر این اساس تصمیم بر آن شد که از هر وسیله نقلیه هنگام ورود به پارکینگ بوستان پردیسان مبلغ ۱۰ هزار ریال ورودی دریافت شود و از این منبع درآمد هزینه‌های نیروهای به کار گرفته شده در محیط پارکینگ بوستان پردیسان پرداخت شود.

چندی پیش شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن حمایت از اخذ این وجوه از مردم، اخذ این مبلغ را کم دانسته و خواستار افزایش این مبلغ بوده است.

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در خصوص این موضوع اظهار کرد: بنده به عنوان عضو شورای شهر تهران در هیچ کجایی چنین مطالبی را عنوان نکرده‌ام و مطالب منتشر شده در این خصوص کذب محض است.

این اقدام در حالی است که تعدادی از شهرواندان با تماس با شماره ۱۸۸۸ شهرداری تهران، اقدام به ثبت شکایت در رابطه با پولی شدن بوستان پردیسان کرده بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.