مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری اظهار کرد: روزی که باید یک عید پاک لذت‌بخش را رقم می‌زد، با موج هولناک ترورهای افراطی و خونریزی از بین رفت. ترور اسلامی افراطی همچنان یک تهدید است. ما به اقدام واقعی علیه این شیاطین ادامه خواهیم داد.این جنگ آمریکا نیز هست.

پامپئو افزود، اوایل روز دوشنبه با نخست وزیر سریلانکا صحبت کرده و آمریکا برای ارائه "تمام کمک‌های ممکن" به دولت سریلانکا و شهروندان آمریکایی که تحت تاثیر این حملات قرار گرفته‌اند، آماده است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما خواستار اجرای سریع عدالت در خصوص هر کسی هستیم که دست به این اعمال شیطانی زده و آمریکا آماده حمایت از این اقدام است. ما به مقابله با تروریسم در کنار یکدیگر متعهد و مصمم هستیم.

دولت سریلانکا یک گروه تروریستی موسوم به "جماعت ملی توحید" را مسئول این انفجارهای خونین دانسته است. بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مقامات دولتی بر این باورند که عاملان این حمله از کمک‌های تروریست‌های بین‌المللی نیز استفاده کرده‌اند.

پامپئو در این کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت، این حملات نشان می‌دهند که "ترورهای افراطی همچنان یک تهدید محسوب می‌شود".

وزیر امور خارجه آمریکا در این مورد که این تهدید حاکی از وجود خطر داعش است گفت: دونالد ترامپ درباره تهدید داعش "بسیار روشن" صحبت کرده است. ما این تهدید را تا میزان قابل توجهی از بین برده‌ایم. نابودی خلافت داعش امری مهم بود و از بین بردن چنین تهدیدهایی در جغرافیاهای دیگر نیز مساله‌ای مهم است.

مایک پامپئو ادامه داد: متاسفانه این مساله شیطانی در جهان وجود دارد و آمریکا و همه شرکای آن که در کمپین مقابله با داعش حضور دارند و تقریباً ۸۰ کشور هستند و همچنین دیگر کشورها در مبارزه با این تروریسم در سراسر جهان ما را یاری می‌کنند. ما باید فعال و هشیار باشیم و این مساله نیازمند توجه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.