پادشاهی بحرین نیز امروز سه‌شنبه حمایت خود از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر لغو معافیت تحریم نفتی را اعلام کرد.

وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم آمریکا در خصوص لغو معافیت تحریم نفتی ایران، آن را «اقدامی ضروری و مهم برای تقویت و حمایت از تلاش‌های مربوط به خشکاندن منابع تروریسم و مقابله با نقش خطرناک ایران در برهم زدن امنیت و ثبات (منطقه) و حمایت از گروه‌های تروریستی» برشمرد.

در این بیانیه آمده است که بحرین از «نقش بزرگ و تلاش‌های مستمر آمریکا و تصمیمات استراتژیک آن برای مقابله با اشکال مختلف خشونت، افراطی‌گری و تروریسم و نیز حامیان آن در سطح منطقه و بین‌الملل» استقبال کرد.

طبق گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، در این بیانیه همچنین اشاره شده است: «بحرین بر موضع ثابت خود مبنی بر همبستگی با آمریکا و علاقه‌مندی به تقویت تلاش‌های بین‌المللی برای توقف فعالیت‌ها و سیاست‌های نظام ایران که تهدیدی برای امنیت و صلح در منطقه است، تأکید می‌کند و حمایت خود از تلاش‌های آمریکا برای وادار کردن ایران به احترام به استقلال و حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی آنها اعلام می‌کند».

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه(دیروز) در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه ۸۰ درصد درآمدهای ایران از نفت است مدعی شد که واشنگتن تلاش می‌کند که کل صادرات نفت ایران را قطع کند. 

او در این سخنرانی همچنین گفت: «منظور از فشار حداکثری، فشار حداکثری است. به همین دلیل آمریکا استثنائی برای واردکنندگان نفت ایران در نظر نخواهد گرفت».

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد عربستان و امارات تأکید کردند که هر گونه کمبود بازار به دلیل تحریم‌های نفت ایران را جبران خواهند کرد. پامپئو گفت این سیاست آمریکا در راستای سیاست عربستان و امارات هم هست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.