حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، اشتغال و درمان ایثارگران را اولویت‌های اصلی بنیاد برای سال ۱۳۹۸ عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲۴ هزار و ۹۴۲ شغل برای ایثارگرانمعزز ایجاد شد که ۱۴ هزار و ۷۱ نفر از این عزیزان در دستگاه‌های دولتی و خصوصی استخدام و ۱۰ هزار و ۸۷۱ نفر نیز از طریق طرح‌های خوداشتغالی مشغول به کار شده‌اند که نسبت به سال ۱۳۹۶ با ۷۰ درصد رشد روبرو بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال، در سال جاری نیز باید توجه به زیرساخت‌های اشتغال از قبیل مشاوره شغلی جهت شرکت‌های تولیدی و افراد جویای کار، آموزش و تشویق آن‌ها به سمت اجرای طرح‌های خوداشتغالی، کارآفرینی و توانمندسازی ایثارگران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در خصوص حوزه درمان گفت: این حوزه نیز به دلیل افزایش سن ایثارگران به‌خصوص والدین معظم شهدا، نیاز به توجه ویژه‌ای دارد و طب سالمندی و نگهداری عزتمند از ایثارگران در دوران سالمندی، باید در برنامه‌ریزی‌های اصلی و بلندمدت حوزه درمان لحاظ شود. در این حوزه، مسئله بیمه تکمیلی درمان اهمیت بسیار زیادی دارد که بنیاد با انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی، پوشش کامل درمانی این عزیزان را فراهم کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در موضوع وام مسکن در سال گذشته، ۵۰ هزار نفر از ایثارگران با معرفی به بانک‌های عامل از تسهیلات مسکن بهره‌مند شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در انتها با تأکید بر اهمیت موضوع ایثار اجتماعی گفت: در شرایط فعلی کشور و حوادث و بلایای طبیعی اخیر، این ایثار اجتماعی است که می‌تواند مشکل کشور و مردم را تا حدود زیادی سامان دهد که بنیاد طی چند سال اخیر تبیین فرهنگ ایثار اجتماعی را پیگیری کرده است.

روحانی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۹۷ گفت: دولت بر خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید دارد و امیدواریم در سال جاری، موانع و مشکلات موجود در مسیر خدمات‌رسانی بهتر به ایثارگران در حوزه‌های درمان و آموزش برطرف شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.