این مرجع تقلید در دیدار آیت الله رئیسی رییس قوه قضائیه با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: در اسلام ۳ سمت بسیار مهم است که انبیا و ائمه طاهرین(ع) داشته اند، این پست ها به اندازه ای مهم است که هیچگاه نباید متوقف شود و تعطیل باشد.

وی افزود: یکی از این موارد مهم حکومت و ولایت است، مسأله رهبری غیر از راهنمایی صرف است؛ چرا که کار رهبری به حرکت آوردن جامعه و جهت بخشیدن به حرکات است، همیشه در جامعه اسلامی حتی با وجود غیبت امام، باید رهبری وجود داشته باشد تا جامعه را به حرکت درآورده و به حرکات جهت ببخشد تا جامعه به ساحل عزت و افتخار برسد، این رهبری جامعه اسلامی همان ولایت فقیه است.

این مرجع تقلید با بیان این که موضوع مهم دیگر تقلید است، اظهار کرد: کسانی که به درجه اجتهاد نرسیدند لازم است که احکام خدا را با مراجعه به متخصصان و فقها تبعیت کنند، مسأله دیگر قضاوت است؛ چرا که همیشه در جامعه افرادی هستند که نمی گذارند احقاق حق و ابطال باطل شود و مظلوم واقع می شوند و نیازمند پناهگاهی هستند.

وی قوه قضائیه را پناهگاهی برای مردم دانست و ادامه داد: خوشبختانه امروز با فرمان رهبر معظم انقلاب این مسؤولیت مهم برای جنابعالی محقق شد و با سوابقی که شما در پست های انقلاب داشتید و با شناختی که داریم الحمدلله همیشه تأثیرگذار بودید و می توانید موفق باشید.

نوری همدانی با تجلیل از شخصیت آیت الله رئیسی عنوان کرد: الحمدلله شما فردی باسواد، بیدار، روشن و محقق هستید و از نظر عدالت و تقوا در حد بسیاری بالایی قرار دارید و امیدواریم که مشکلات مردم در نتیجه اقدامات شما حل شود.

وی ادامه داد: امیر مؤمنان به مالک اشتر می فرمایند کسی که می خواهد قضاوت کند باید افضل مردم، صبور، مسلط به امور و خستگی ناپذیر باشند، خوشبختانه در جنابعالی این صفات وجود دارد و انتصاب شما کاملا شایسته بوده و امیدواریم که معضلات قضایی به دست شما حل شود.

این مرجع تقلید با اشاره به کثرت پرونده ها در دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: باید با اقدام جهادی به این پرونده ها رسیدگی شود و وجود هزاران پرونده قضایی زیبنده جامعه اسلامی نیست، همچنین روند رسیدگی ها باید با سرعت باشد و از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

وی با تأکید بر پیشگیری از وقوع جرایم اضافه کرد: باید اقداماتی شود که زمینه برای وقوع جرم و تخلف وجود نداشته باشد، مردم باید طعم قضاوت صریح و سریع را با وجود جنابعالی در رأس دستگاه قضایی درک کنند.

نوری همدانی در پایان بر لزوم سرمایه گذاری بیشتر دستگاه بر اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه برای کاهش جرایم تأکید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.