محمد شریعتمداری در حاشیه سفر یک روزه خود به مناطق سیل زده استان گلستان ضمن بازدید از چند واحد آسیب دیده و گفت و گو با مدیران و کارگران آن شرکت‌ها اظهار کرد: از روزهای اولیه وقوع سیل و بروز خسارات، از جمله مهمترین سیاست‌های دولت که به استانداران ابلاغ شد، برآورد میزان خسارات اولیه در بخش‌های گوناگون صنعت، کشاورزی و خدمات بود.

وی افزود: در همین راستا، استاندارها فرم‌هایی را آماده و به بخش‌های گوناگون ارسال کردند و وزارت صنعت، کشاورزی و … برآورد خسارات را انجام دادند و محاسبات اولیه صورت گرفت. اولین دستورهای دولت در بخش کشاورزی صادر شد و مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان در اختیار استان‌ها قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه روز گذشته، در وزارت کشور جلسه‌ای برای برآورد و تعیین تکلیف خسارات در بخش صنعت نیز برگزار شد گفت: امیدواریم در اولین جلسه دولت، خسارات به دستگاه‌ها و مواد اولیه کارخانه‌ها به صورت جداگانه محاسبه و در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد و تسهیلاتی برای آنها منظور شود.

شریعتمداری افزود: همچنین باید در مصوبه‌ای که به پیشنهاد وزارت صنعت ارائه می‌شود، تمهیدات لازم برای تولیدی‌هایی که یک دوره زمانی برای بازگشت به کار نیاز دارند و برای مدتی امکان تولید ندارند فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی واحدها به صورت موقت و در بخشی دیگر به صورت دائم، اشتغال از دست رفته است گفت: درحوزه کشاورزی، برخی اراضی کشاورزی اطراف رودخانه ها از دست رفته و زمان طولانی تری برای احیای آنها لازم است و در دوره بیکاری، بیمه بیکاری به افراد تعلق می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آن دسته از افراد که حق بیمه می پرداختند بیمه بیکاری برایشان برقرار می‌شود. آنها که قرار داد دائم نداشتند نیز شناسایی و برآورد ماه‌هایی که باید از بیمه بیکاری استفاده کنند با کمک واحدهای تولیدی انجام خواهد شد. برای این دسته نیز دولت منابع لازم را از محل بودجه عمومی تامین می‌کند و آنها برای یک دوره زمانی مشمول بیمه بیکاری خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.