محمد شریعتمداری عصر پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان در گرگان اظهار داشت: اکنون باید مشخص شود که آیا نیاز به توقف برخی از طرح ها پس از وقوع سیل در گلستان وجود دارد یا خیر؟

وی بدون اشاره به جزئیات و موضوع اقتصاد مقاومتی در سایر استانها گفت: برکت باران در ۲۶ استان کشور اتفاق افتاد اما متأسفانه مردم برخی استانها گرفتار سیلاب شدند که امیدواریم در اسرع وقت آثار مخرب ناشی از آن مرتفع شده و شرایط عمومی به ثبات برسد.

وی در خصوص اجرا و تکمیل طرح ساخت سد نرماب مینودشت در شرق استان گلستان که می تواند در مهار سیلاب ها موثر باشد، اظهار داشت: پیگیر شتاب در بهره برداری از این سد (در دولت) بوده و هستیم.

طبق گزارش شرکت آب منطقه ای گلستان ساخت سد نرماب مینودشت از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تکمیل آن یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: آنچه در استان ها مغفول مانده باید بطور جد پیگیری شود و اگر این پیگیری ها در گذشته انجام می شد، امروز شاهد اثرات مخرب سیل در این حد نبودیم.

شریعتمداری افزود: باید مصوبات سفرهای ریاست جمهوری با توجه به سال آخر مجلس و بعد از آن پایان دوره دولت با اولویت طرح های نیمه تمام و مهم انجام شود.

وی تصریح کرد: در زمینه اشتغال که از اولویت های دولت است، بحث مالیات تولیدکنندگان باید بازنگری شود تا آنان بتوانند میل و رغبت بیشتری برای جذب نیرو داشته باشند و با جهت گیری جدید سیاست مالیاتی، می توانیم از اشتغال حمایت قوی تری کنیم.

وی بیان کرد: باید به بخش های آسیب دیده از سیل و تحریم ها توجه بیشتری شود و به آنان تسهیلاتی در زمینه سرمایه در گردش و توسعه واحدها داده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی باید برای وصول مطالبات هدف و برنامه ریزی داشته باشد تا بتوانیم دستمزد نیروی کارگر را بالاتر ببریم.

شریعتمداری گفت: با برقراری برخی تسهیلات می توانیم در سالی که به عنوان رونق تولید نامگذاری شده و نظام سلطه پیگیر تحریم های بیشتر است، به موفقیت های خوبی دست یابیم.

وی اضافه کرد: برای راه های میان بر اشتغال باید به سمت اشتغال روستایی و ارائه راهکارهای لازم برای توسعه این اشتغال برویم و نرخ تسهیلات اشتغال، وام های رونق تولید و طرح های زودبازده را به یک میانگین مطلوب رسانده و از سه نرخی بودن تسهیلات جلوگیری کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.