در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس با اشاره به‌احتمال تداوم حملات تروریستی در این کشور هشدار داده است که حملات آتی ممکن است در هر نقطه به‌ویژه مناطقی که از سوی اتباع خارجی بازدید می‌شود، رخ دهد.

در این بیانیه همچنین از اتباع انگلیسی که سریلانکا هستند خواسته‌شده تا از حضور در نقاط پرازدحام خودداری کنند، با خانواده و آژانس مسافرتی خود دائماً در ارتباط باشند و در مواقع غیر ضروری در شهر تردد نکنند.

مقام‌های پلیس سریلانکا روز یکشنبه اول اردیبهشت (۲۱ آوریل) از وقوع چند انفجار در این کشور آسیایی خبر دادند. بنابر اعلام پلیس، این انفجار‌ها در سه شهر ازجمله &#۳۹;کلمبو&#۳۹; پایتخت تجاری این کشور و حین مراسم &#۳۹;عید پاک&#۳۹; در چند کلیسا و هتل کلیسا‌ها به وقوع پیوست.

کلیسای &#۳۹;سنت آنتونی&#۳۹; در &#۳۹;کوچچیکاده&#۳۹; پایتخت تجاری سریلانکا (کلمبو) و همچنین کلیسای &#۳۹;کاتوواپیتیا&#۳۹; در &#۳۹;کاتانا&#۳۹; هدف انفجار قرار گرفت. 

بنابر گفته پلیس سریلانکا، در هتل &#۳۹;شانگری-لا&#۳۹; و &#۳۹;کینگبری&#۳۹; در پایتخت تجاری این کشور هم انفجار‌هایی صورت گرفت.

معاون وزیر دفاع سریلانکا دیروز گفت که دو تن از بمب‌گذاران انتحاری روز یکشنبه گذشته در شهر کلمبو، دانش‌آموخته انگلیس و استرالیا بودند.

&#۳۹;رووان ویجواردنه&#۳۹; در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تائید افزایش شمار کشته‌شدگان انفجارهای روز یکشنبه در کلمبو، افزود، ۱۸ مظنون دیگر بازداشت شدند و به‌این‌ترتیب، شمار بازداشت‌شدگان به ۵۸ تن رسید.

به گفته او، بسیاری از مظنون‌های بازداشت‌شده، تحصیل‌کرده و از اقشار متوسط به بالای جامعه و به لحاظ مالی، مستقل هستند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را به عهده گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.