روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی انتشار تصاویر کلیپی در فضای مجازی در خصوص خانواده دارای سه معلول در شهرستان حمیدیه استان خوزستان موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رسد:

۱- به منظور بررسی وضعیت مددجو آقای عباس حلفی دارای سه فرزند معلول، مسئولان بهزیستی استان خوزستان به شهرستان حمیدیه مراجعه و از محل سکونت ایشان بازدید بعمل آوردند.

۲- سرپرست این خانواده دارای شغل آزاد و دارای ماشین شخصی و خانه‌ای ویلایی نوساز و امکانات رفاهی مناسب می‌باشد. وی دارای ۳ فرزند معلول ذهنی (۲ پسر و ۱ دختر) بوده که دو نفر از آنان مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند.

۳- خانواده ایشان تاکنون خدماتی از قبیل تحویل دو دستگاه ویلچر، پوشینه، حق انشعاب آب و برق و گاز رایگان، یک دستگاه تلویزیون، هزینه درمان، پرداخت کمک هزینه موردی، لوازم ضروری زندگی، همچنین لوازم بهداشتی و بسته حمایتی و بهداشتی دریافت کرده‌اند که این کمک‌ها همچنان ادامه دار می‌باشد.

۴- پس از انتشار این گزارش و اصرار مسئولان بهزیستی شهرستان حمیدیه با رضایت خانواده، اقدامات لازم جهت تشکیل پرونده و انجام آزمایشات مورد نیاز جهت انتقال یکی از فرزندان معلول این خانواده به مرکز شبانه روزی نگهداری معلولین انجام شد و فرد معلول در معیت مادر و رئیس بهزیستی حمیدیه و با حضور کارشناس بهزیستی استان به مرکز توانبخشی احسان واقع در شهرستان اهواز تحویل داده شد.

۵- لازم به ذکر است هنگام بازدید از منزل مددجو، خانواده ضمن تشکر از خدمات بهزیستی، اذعان داشتند که فقط مایل به نگهداری یکی از فرزندان معلول در مراکز بهزیستی هستند.

۶- مبلغ عنوان شده ۴۰ میلیون تومان جهت نگهداری فرد معلول در مرکز بهزیستی، اشتباه ترجمه‌ای بوده و توسط خانواده چنین مبلغی عنوان نشده است.

۷- همچنین کلیپ منتشر شده در محل خانه این افراد ضبط شده و زیرنویس کلیپ که بیان می‌دارد این خانواده اکنون در محل اردوگاه افراد آسیب دیده از سیل سکونت دارند خلاف واقع بوده و اساساً این خانواده ۵ روز پس از انتقال به اردوگاه و برطرف شدن خطر سیل به خانه خود بازگشتند.

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل

سازمان بهزیستی کشور

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.