جاماسب نوذری روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، در مورد تغییرات جدید در آیین‌نامه انضباطی دانشجویان، اظهار کرد: آیین‌نامه انضباطی دانشجویان با اصلاحیه جدید تغییرات زیادی نکرده است، برخی اصلاحات در حد تغییر کلمات بود و در واقع اصلاحات پیچیده‌ای در آن اعمال نشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی موارد مانند رسیدگی به تخلفات در فضای مجازی یا پژوهشی و مواردی که از سال ۷۸ تاکنون در این آیین‌نامه تغییر نکرده بود، اصلاح شد.

این مسئول سازمان امور دانشجویان در مورد تخلفات دانشجویان در فضای مجازی به برخی موارد اشاره کرد و گفت: انتشار عکس‌های غیراخلاقی یا مرتکب شدن کار خلاف اخلاق در فضای مجازی همچنین انتشار تصاویر نامناسب در کانال‌های اطلاع‌رسانی، شامل برخوردهای انضباطی با دانشجویان می‌شود.

نوذری در مورد تخلفات پژوهشی، اظهار کرد: آیین‌نامه انضباطی دانشجویان پیش از این به تخلفات پژوهشی نپرداخته بود و صرفاً تخلفات آموزشی و اخلاقی را مدنظر داشت که با اصلاحیه جدید، تخلفات پژوهشی و علمی در پایان‌نامه و مقاله که قانون آن هم مصوب شده است، در این آیین‌نامه گنجانده شد.

به گفته وی، برخوردهای انضباطی با دانشجویان هیچ تغییری نکرده و طبق روال گذشته به تخلفات رسیدگی می‌شود.

به گزارش ایرنا، جلسه ۳۲۵ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، آیین‌نامه انضباطی دانشجویان را اصلاح کرد. اصلاحات این آیین‌نامه از سوی معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این شورا ارسال شده بود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.