راشاتودی گزارش داد، همزمان رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی برای پیشنهاد دادن یک توافق کنترل تسلیحاتی جدید با پکن و مسکو است.

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با شون هانیتی مجری فاکس‌نیوز گفت، از تلاش‌های روسیه برای کمک به فرآیند خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره استقبال می‌کند اما باید برای این فرآیند تلاش بیشتری صورت بگیرد.

ترامپ اظهار کرد: ما می‌خواهیم از شر سلاح‌های هسته‌ای خلاص شویم. همه ما باید از آن‌ها خلاص شویم. روسیه و چین هم باید از سلاح‌های هسته‌ای خلاص شوند.

برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند، کاخ سفید در تدارک برای پیشنهاد دادن یک معاهده کنترل تسلیحات چشمگیر با روسیه و چین است و بررسی‌ها درباره این معاهده در مراحل مقدماتی قرار دارد.

براساس این گزارش‌ها هدف از این توافق محدود کردن سلاح‌های هسته‌ای و همچنین درخواست از پکن برای پیوستن به یک معاهده کنترل تسلیحات برای بررسی قابلیت‌های هسته‌ای چین است.

در ماه‌های اخیر ترامپ علناً از ایده محدود ساختن یا کاهش دادن سلاح‌های هسته‌ای در جهان اظهار حمایت کرده اما در مقابل تصمیم به خارج کردن کشورش از یک توافق کنترل تسلیحات هسته‌ای مهم مربوط به دوران جنگ سرد موسوم به معاهده ممنوعیت سلاح های هسته ای میانبرد گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.