جرمی کوربین روز جمعه با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که حفظ رابطه مهم با آمریکا مستلزم مراسم‌های پرطمطراق سفر رسمی نیست. او از اینکه بار دیگر «نخست‌وزیر در برابر دولت آمریکا کرنش کرده» ابراز تأسف کرد. کوربین ضمن رد دعوت برای شرکت در مراسم رسمی ضیافت شام با رییس جمهوری آمریکا افزود که حاضر است برای گفت‌وگو درباره تمام مسائل موردعلاقه با ترامپ دیدار کند.

کوربین تازه‌ترین سیاستمدار انگلیسی است که دولت محافظه‌کار ترزا می را به دلیل دعوت از رییس‌جمهوری آمریکا موردانتقاد قرار داده است.

پیش از این، رییس مجلس عوام انگلیس هم با سخنرانی ترامپ در پارلمان مخالفت و آن را اعتباری توصیف کرد که خود به‌ خود به رییس‌جمهوری میهمان اعطا نمی‌شود. تعدادی از نمایندگان مجلس عوام نیز با تنظیم لایحه‌ای مخالفت خود با حضور ترامپ در پارلمان را اعلام کرده‌اند.

دولت انگلیس می‌گوید تصمیم‌گیری در این رابطه به نظر پارلمان بستگی دارد، اما جرمی هانت وزیر امورخارجه انگلیس بر ضرورت سخنرانی ترامپ در پارلمان اصرار دارد. 

دفتر نخست‌وزیری انگلیس سه‌شنبه گذشته تائید کرد که &#۳۹;دونالد ترامپ&#۳۹; سوم ژوئن (۱۳ خرداد) به لندن سفر خواهد کرد. این سفر با دعوت ملکه انگلیس انجام می‌شود و رییس‌جمهوری آمریکا و همسرش، ملانیا ترامپ، در جریان سفر مهمان ملکه خواهند بود.

سفر سال گذشته ترامپ به لندن با اعتراضات گسترده مردم روبه رو شد و تامین امنیت او حدود ۱۸ میلیون پوند خرج روی دست مالیات‌دهندگان انگلیسی گذاشت. 

«ائتلاف توقف جنگ» که از جمله نهادهای بزرگ ضد جنگ در انگلیس به شمار می‌رود، با انتشار فراخوانی از مردم خواسته تا مانند سال گذشته در تظاهرات پر ازدحام علیه ترامپ شرکت کنند.

همچنین گروه «با یکدیگر علیه ترامپ و علیه ترامپ می‌ایستیم» روز چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) را برای برگزاری تظاهرات اعتراضی در لندن انتخاب کرده‌اند. در بیانیه‌ای که این سه نهاد منتشر کرده آمده است: ترامپ نماد افراط‌ گرایی، اسلام ‌ستیزی، یهودستیزی، جنگ و درگیری است. این بار با حضور در خیابان‌های شهر نشان خواهیم داد که از سیاست‌های او متنفر هستیم.

در جریان تظاهرات سال گذشته کوربین در سخنانی ترامپ را نژاد پرست و نفرت پراکن نامید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.