مدیران باشگاه پرسپولیس هر چقدر برای کسب درآمد دوباره از طریق اسپانسر تلاش می کنند، به دستاوردهای کمتری می رسند. از زمانی که هیات مدیره جدید در باشگاه مستقر شده تا امروز، بیش از ۱۵ جلسه عادی و فوق العاده را پشت سر گذاشته اند که در برخی از جلسات، مدیران اسپانسرینگ که یک اپراتور تلفن همراه است و در برخی دیگر، اعضای تیم از جمله برانکو حضور داشتند ولی تا به حال، پیشرفتی به غیر از یکسری قول و وعده نداشته است. موضوع از این قرار است که مدیران پیشین باشگاه پرسپولیس قبل از شروع نیم فصل دوم، کل پول این فصل را از اسپانسر دریافت کرده اند و حالا پولی در بساط نیست که طبق قرارداد، به داشته های شان اضافه کنند. ایرج عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بارها این موضوع را پیش کشید و این جمله را در مصاحبه هایش تکرار کرد: «ما درآمد ثابتی داریم اما هزینه های مان هر روز بالا می رود و این موضوع معنای خوبی ندارد. منابع درآمدزایی مان هم محدود است و باید با این مشکلات کنار بیاییم.»

منظور صحبت های عرب، کاملا مشخص است. آنها به ازای هر فصل، یک قرارداد ثابت با اسپانسر خود دارند و پول ثابتی دریافت می کنند اما هزینه های باشگاه پرسپولیس به قدری بالاست که کفاف قرارداد را نمی دهد و آنها به اجبار باید به فکر راهکار دیگری غیر از قرارداد این فصل باشند. اولین راهکار، دریافت پول از اسپانسر است. درخواستی که بارها از سوی باشگاه پرسپولیس مطرح شد اما اسپانسر می گوید از قرارداد این فصل، هیچ پولی باقی نمانده است. از آنجا که باشگاه با این اپراتور تلفن همراه برای فصل آینده نیز قرارداد دارد، مدیران باشگاه خواستار دریافت بخشی از قرارداد فصل آینده در همین هفته هستند تا به قول معروف، پول فصل بعد را از حالا پیش خور کنند و انتقاد و اعتراض بازیکنان را به حداقل برسانند.

از سوی دیگر، شنیدیم بین مدیران باشگاه و شرکت واسطه قرارداد با اسپانسر که مجری این طرح بود، اختلافات فراوانی به وجود آمده است. مدیران باشگاه معتقدند مجری اسپانسر باید به آنها پول بدهد اما این شرکت که قراردادش با باشگاه همین فصل به اتمام می رسد، پرداخت پول به پرسپولیس را منوط به تمدیدقرارداد کرده آن هم در شرایطی که هیات مدیره اصلا راضی به این کار نیست و تمایلی به ادامه همکاری نشان نمی دهد. به هر حال، وضعیت پیچیده ای برای پرسپولیسی ها رقم خورده است. از سوی دیگر، ایرج عرب تلاش زیادی کرد تا شاید بتواند از طریق منابع درآمدزایی دیگر از جمله دریافت وام یا کمک های مردمی و حتی دولتی، مشکل باشگاه را حل کند ولی در حال حاضر، هیچ کس حاضر به کمک به باشگاه پرسپولیس نیست و بلیت فروشی یا تبلیغات محیطی نیز به اندازه کافی، به باشگاه پرسپولیس کمک نمی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.