وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، خورخه آریزا، وزیر خارجه دولت ونزوئلا و کارول پادیلا، یک قاضی دادگاه استیناف شهر کاراکاس را در دور جدیدی از تحریمهای خود علیه ونزوئلا هدف گرفته است.

به گزارش رویترز، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: "آمریکا قصد ندارد کنار ایستاده و تماشا کند که حکومت نامشروع مادورو مردم ونزوئلا را از ثروتشان، انسانیت و حق دموکراسی محروم سازد."

او در ادامه این ادعاهایش گفت: "وزارت خزانه‌داری آمریکا به هدف گرفتن مقام‌های فاسد نزدیک به مادورو از جمله کسانی که مأموریت انجام دیپلماسی و اجرای عدالت به نمایندگی از این حکومت نامشروع را دارند ادامه خواهد داد."

این در حالی است که وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد که این تحریم‌ها یک جانبه و غیر قانونی هستند و این تحریم‌ها را به شدت محکوم و رد می‌کند.

این وزارتخانه خاطر نشان کرد: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با این تدابیر جدید تلاش می‌کند صدای ونزوئلا را در جهان خاموش سازد.

همچنین وزارت امور خارجه آمریکا نیز در یک بیانیه جداگانه گفت که تحریم‌های جدیدی که روز جمعه علیه مقام‌های ونزوئلا اعلام شدند، قرار است به مقام‌های ونزوئلا مساله در بازداشت بودن روبرتو ماررو، یک دستیار ارشد خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا از ماه مارس تا کنون و این که چنین اقداماتی تبعات دارد را "متذکر" سازند.

این وزارتخانه در بیانیه خود با طرح این ادعا که آمریکا خواهان آزادی ماررو است، تهدید کرد: "اگر نیکولاس مادورو و همپیمانان او به استفاده از ارعاب و زندان علیه دولت مشروع و مردم ونزوئلا ادامه دهند آمریکا پاسخ خواهند داد."

از ماه ژانویه آمریکا خوآن گوآیدو را در اقدامی یکجانبه به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته اما آریزا در این مدت مرتبا به آمریکا به ویژه مقر سازمان ملل در نیویورک سفر کرده است.

او همسر دختر بزرگ هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا است که در سال ۲۰۱۳ در اثر بیماری سرطان درگذشت.

مشخص نیست آیا تحریم‌های جدید آمریکا جلوی سفرهای او به مقر سازمان ملل را خواهند گرفت یا خیر.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.