عزت الله یوسفیان ملا  با تاکید بر اینکه برخوردهای قضایی در برخورد با دلالی باید ادامه دار باشد، گفت: بهانه برخی افراد برای گران فروشی نوسانات ارزی بوده که این نیز باید با برخوردهای مستمر  باید از بین برود زیرا همین رویه مانع ایجاد آرامش در بازارها و حتی بازار ارز می شود.

 

وی با بیان اینکه عامل اصلی تنش قیمتی در بازار اقلام اساسی مردم دستکاری در روند منطقی اقتصاد است، گفت: وقتی در عرضه و تقاضا تغییری صورت نگرفته عامل گرانی دلالی و رفتارهای سودجویانه خواهد بود.

 

یوسفیان ملا با بیان اینکه دولت در تنش های قیمتی اخیر نقشی نداشته است، تصریح کرد: متاسفانه عدم استفاده به موقع از ظرفیت دستگاه های نظارتی و غیره سودجویی‌ها را به حد نهایی خود رساند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خط موازی حمایت های دولت از تولید کننده و مصرف کننده دستگاه های نظارتی و تعزیراتی هستند، افزود: در موضوع گوشت دیده شد که کمبود عرضه ای وجود نداشت اما عده ای با دستکاری بازار و القا نابه سامانی توانستند سودهای کلان به جیب بزنند که این موضوع در خصوص ارز نیز صحت دارد.

یوسفیان ملا همچنین با اشاره به تحریم سپاه از سوی آمریکا، گفت: دستگاه های دست اندرکار در بحث برنامه ریز باید چنین اتفاقاتی را پیش بینی کرده و از تاثیر گذاری حداقلی این موضوعات بر اقتصاد نیز جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تحریم سپاه نیز نتوانست تاثیری بر روند مبادلات ارزی و غیره داشته باشد از این رو این تحریم نیز به توفیقی نرسید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شرایط فعلی که هر روز گرانی دامن یکی از محصولات مورد نیاز مردم را می گیرد دولت باید با تقویت نظارت ها از کوچک شدن سفره مردم جلوگیری کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.