در حالی که بروز نشانه هایی از رشد ضعیف اقتصادی موجب تقویت اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد در پایان معاملات جمعه افزایش داشت و اولین افزایش هفتگی در طی ۵ هفته اخیر را تجربه کرد. این در حالی بود که تقویت ارزش دلار در آستانه انتشار آمارهای تولید ناخالص داخلی آمریکا مانع از رشد بیشتر قیمت طلا شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در این روز با ۹ دلار افزایش به ۱۲۸۸ دلار رسید. قیمت فلز زرد اولین افزایش هفتگی از هفته منتهی به ۲۲ مارس تاکنون را تجربه کرده است.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز به دلیل انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آلمان و آسیا که نشان می داد اقتصاد جهانی همچنان تحت فشار قرار دارد، شروع ضعیفی داشت.

 

هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «آمارهای ضعیف نشان می دهد که کشورها احتمالا باید سیاست های پولی انبساطی در پیش بگیرند و این مسئله قیمت طلا را افزایش خواهد داد... برخی سرمایه گذاران قصد دارند از بازارهای بورس به بازارهای امن سرمایه گذاری کوچ کنند. »

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز معتقدند با توجه به چشم انداز ضعیف رشد اقتصادی در اقتصادهای توسعه یافته و نوظهور بانک های مرکزی مهم دنیا سیاست های پولی انقباضی خود را متوقف کرده اند.

چشم انداز رشدی که اخیرا توسط بانک مرکزی کانادا منتشر شده و همچنین اعلام بانک مرکزی ژاپن مبنی بر پایین نگه داشتن نرخ بهره این ارزیابی تحلیلگران را تایید می کند.

به دنبال بروز نشانه هایی از عملکرد بهتر اقتصاد آمریکا نسبت به سایر اقتصادهای جهان، ارزش دلار امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۲ سال گذشته باقی ماند و مانع از رشد بیشتر قیمت طلا شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.